webForumDet fria alternativet

Rikard lämnar posten som ansvarig

Om webForum

44 svar · 3 212 visningar · startad av Rikard

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg
Frågan#1

Från och med idag kommer Patrik att på egen hand driva webForum vidare. Detta efter att jag för knappt en månad sedan fattade beslutet att det var dags att kliva av posten som ansvarig. Jag är övertygad om att Patrik kommer att fortsätta driva forumet med samma klokhet och samma förstånd som jag har upplevt att Patrik alltid har drivit det med.
Mer om detta finner du i mitt avskedsbrev.

Medlem sedan dec. 199917 055 inlägg

Efter nästan sju år varav mer än sex har varit i webForums tjänst är det dags att trappa ner rejält. Som moderator, forumledare och nu även ansvarig och delägare har det varit oerhört spännande att följa hur forumet har utvecklats. Jag är säker på att ingen av oss som var med från första början kunde tro att det skulle gå så här bra.
Mycket har varit enormt lärorikt på vägen, framför allt vad gäller fackämnena men även vad gäller hur en community fungerar. Det har likväl varit väldigt givande att få ge sig in i diskussioner och debatter. Det har varit fantastiskt att se så många som på frivillig basis har uppfyllt devisen ”ge och ta av den samlade kunskapen”. Och som grädde på moset har jag fått en hel hord med nya vänner och bekantskaper!

Beslutet att lämna posten som ansvarig behövde verkligen mogna eftersom webForum har varit en viktig pusselbit i mitt liv. Och visst är det med en viss separationsångest jag nu ser mitt beslut effektueras. Men det är dags. Jag har nyligen bytt arbete, jag har engagerat mig politiskt på kommunalt plan och även gjort en del andra prioriteringar vilket gör att jag inte längre kan ge ett forum av webForums dignitet det fokus det förtjänar.

Rent praktiskt finns det en del saker att hantera. I ett antal texter om webForum kommer mitt namn att försvinna. Det bankkonto som har använts för att förvalta webForums medel kommer nu att flyttas över till ett i Patriks regi. Nyttjanderätten till den utrustning jag äger kommer att föras över till Patrik. Allt för att säkerställa att forumet kan fortsätta fungera på samma sätt som det alltid har gjort, som ett av Sveriges största oberoende forum. I det stora hela blir det faktiskt ingen större skillnad.

Ett särskilt tack vill jag rikta till Patrik för tiden tillsammans som ansvarig. Detsamma gäller SirPeter som med sitt brinnande engagemang hann med allt Patrik och jag inte hann med – tack ”Sirpan”! Tack till Kjell för initiativet och för att du förärade oss ansvaret när du trappade ner. Ett tack även till Sune som, initiativtagare, bjöd in mig till webForum 1999.
Jag hoppas att ni övriga forumledare, utvecklingsledare, systemansvariga, moderatorer och utvecklare har förståelse för att jag riktar ett gemensamt jättetack till er och inte nämner er en och en, för då skulle det här bli långt... Jag tror att vi tillsammans idag är ett 100-tals personer som på frivillig basis har engagerat oss i webForum. Det är helt otroligt!

Även om mina besök på webForum inte kommer att vara lika frekventa så kommer jag att finnas här även i fortsättningen, som medlem.

Så, vänner, vi syns i trådarna!

Rikard

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

Tack för all tid, engagemang och allt du offrat på wF ekonomiskt! :)

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Tack för denna tiden rikard. (y)

Medlem sedan nov. 20041 740 inlägg

Lycka till, kompis! Ditt arbete har varit uppskattat.

Medlem sedan dec. 20011 978 inlägg

Tummen upp för ditt engagemang. (y)

Medlem sedan jan. 20034 480 inlägg

Ett fyrfalligt leve för Rikard! *hipp, hipp! - hurra, hurra, hurra, hurra!!! :birp

Tack för denna tid.

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

Ameh! Så får du väl inte göra? :(

Tack för all tid du har lagt ner. :f

Medlem sedan dec. 19992 615 inlägg

Tack Rikard och hoppas att vi får se dig här ändå! (y)

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

Lycka till med jobbet och tappa inte fokus i politiken! :)

Medlem sedan juli 20031 505 inlägg

Medlem sedan sep. 20011 722 inlägg

Lycka till! Tack för åren du skött om stället! :)

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Säger Tack, men inte adjö; På återseende! :)

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

Tack för ett bra jobb ... kommer sakna alla varnings mail :P

Medlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Även jag vill passa på att tacka dig för all tid du lagt ner på wF.

Lycka till med allt!

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Ett stort tack för ditt arbete och engagemang, och lycka till nu med dina nya arbeten! :D

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Respekt. Lycka till med allt!

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Känns konstigt. Men jo precis. Lycka till med allt och tack för tidigare! (y)

Medlem sedan jan. 20061 807 inlägg

Tack å bock Rikard! Det kommer att kännas annorlunda en tid framöver...

Medlem sedan juli 20013 378 inlägg

Rikard - tack för en fantastisk insats både framför och bakom kulisserna! Vi ses i forumen :bire

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
118 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
118 ms — ändringar (db)