Gött! :bire
wF som RSS!
17 svar · 1 455 visningar · startad av Peeer
Storartat (y)
Strålande! :D
Fyfan vad bra!
r/ Synd att det inte finns RSS i trådarna, så man kan se när någon svarat etc. Är det något som kommer?
Äntligen!
Tänkte tipsa om link rel="alternate", men såg att det redan fanns i källkoden. Dock funkar det inte i Safari. Kan det bero på att den inte är avslutad med />?
Jag fattar fortfarande inte riktigt vad det är och hur man använder det och varför :)
Läste att det var "Rich Site Summary" och en snabbsummering av det senaste. Men... ehm... hmmm... varför? För att belasta sidan mindre eller för att belasta ens egen hjärna mindre (alt internetuppkoppling)?
Axel skrev:
Tänkte tipsa om link rel="alternate", men såg att det redan fanns i källkoden. Dock funkar det inte i Safari. Kan det bero på att den inte är avslutad med />?
Sorry, mitt fel. Har ändrat nu, fungerar det bättre?
Peeer skrev:
Sorry, mitt fel. Har ändrat nu, fungerar det bättre?
Faktiskt inte. En liten undersökning på några siter visar att det nog borde vara type="application/rss+xml" istället för type="text/xml" på taggen. Testa det.
Feeds på trådarna kommer inte eller? I trådarna alltså, så man kan se ifall någon skrivit ett svar etc...
Axel skrev:
Faktiskt inte. En liten undersökning på några siter visar att det nog borde vara type="application/rss+xml" istället för type="text/xml" på taggen. Testa det.
nu? :)
silfver skrev:
Feeds på trådarna kommer inte eller? I trådarna alltså, så man kan se ifall någon skrivit ett svar etc...
Det är inte aktuellt i dagsläget nej.
Om du kör Firefox så skall du få en orange icon nere till höger, klicka på den då skall en meny med två val komma up, det är samma info i bägge bara två olika versioner av RSS.
Det som händer är att du får upp dom senaste inläggen som "bokbmärken" i firefox och kan enkelt se om det är något intressant.
GunnarD skrev:
Om du kör Firefox så skall du få en orange icon nere till höger, klicka på den då skall en meny med två val komma up, det är samma info i bägge bara två olika versioner av RSS.
Det som händer är att du får upp dom senaste inläggen som "bokbmärken" i firefox och kan enkelt se om det är något intressant.
kan jag "köra" RSS i IE?
Det finns RSS-stöd i IE7, men inte i tidigare versioner. Du får använda en annan RSS-läsare.