webForumDet fria alternativet

wF som RSS!

Om webForum

17 svar · 1 455 visningar · startad av Peeer

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg
Frågan#1

Nu kan du ta emot RSS-strömmar från wF och hålla dig ständigt uppdaterad med vad som händer på forumet. Läs mer här

Medlem sedan juli 20033 147 inlägg

Gött! :bire

Medlem sedan dec. 20012 532 inlägg

Storartat (y)

Medlem sedan aug. 20023 005 inlägg

Strålande! :D

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Kalajs!

Då ska man bara försöka reda ut hur man läser rss. ;) :)

/a

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Fyfan vad bra!

r/ Synd att det inte finns RSS i trådarna, så man kan se när någon svarat etc. Är det något som kommer?

Medlem sedan juni 20019 519 inlägg

Äntligen!

Medlem sedan aug. 20004 638 inlägg

Yay! Äntlisch! :D

Tänkte tipsa om link rel="alternate", men såg att det redan fanns i källkoden. Dock funkar det inte i Safari. Kan det bero på att den inte är avslutad med />?

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Jag fattar fortfarande inte riktigt vad det är och hur man använder det och varför :)
Läste att det var "Rich Site Summary" och en snabbsummering av det senaste. Men... ehm... hmmm... varför? För att belasta sidan mindre eller för att belasta ens egen hjärna mindre (alt internetuppkoppling)?

Axel skrev:

Tänkte tipsa om link rel="alternate", men såg att det redan fanns i källkoden. Dock funkar det inte i Safari. Kan det bero på att den inte är avslutad med />?

Sorry, mitt fel. Har ändrat nu, fungerar det bättre?

Peeer skrev:

Sorry, mitt fel. Har ändrat nu, fungerar det bättre?

Faktiskt inte. En liten undersökning på några siter visar att det nog borde vara type="application/rss+xml" istället för type="text/xml" på taggen. Testa det.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Feeds på trådarna kommer inte eller? I trådarna alltså, så man kan se ifall någon skrivit ett svar etc...

Axel skrev:

Faktiskt inte. En liten undersökning på några siter visar att det nog borde vara type="application/rss+xml" istället för type="text/xml" på taggen. Testa det.

nu? :)

silfver skrev:

Feeds på trådarna kommer inte eller? I trådarna alltså, så man kan se ifall någon skrivit ett svar etc...

Det är inte aktuellt i dagsläget nej.

Medlem sedan juni 2005584 inlägg

Peeer skrev:

Nu kan du ta emot RSS-strömmar från wF och hålla dig ständigt uppdaterad med vad som händer på forumet. Läs mer här

ursäkta, men jag förstår inte riktigt det där med RSS. Hur prenumerar jag?

Medlem sedan juni 20014 290 inlägg

Om du kör Firefox så skall du få en orange icon nere till höger, klicka på den då skall en meny med två val komma up, det är samma info i bägge bara två olika versioner av RSS.

Det som händer är att du får upp dom senaste inläggen som "bokbmärken" i firefox och kan enkelt se om det är något intressant.

Medlem sedan juni 2005584 inlägg

GunnarD skrev:

Om du kör Firefox så skall du få en orange icon nere till höger, klicka på den då skall en meny med två val komma up, det är samma info i bägge bara två olika versioner av RSS.

Det som händer är att du får upp dom senaste inläggen som "bokbmärken" i firefox och kan enkelt se om det är något intressant.

kan jag "köra" RSS i IE?

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Det finns RSS-stöd i IE7, men inte i tidigare versioner. Du får använda en annan RSS-läsare.

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)