LOL!! :e
För oss som tycker det är jobbigt när datorn "laggar".
13 svar · 363 visningar · startad av Web-Tor
För oss som tycker det är jobbigt när datorn "laggar".
LOL!! :e
Hehe, klassiker, hade en kul i Växjö ngn månad där det stod "Vi har öppet på grund av ombyggnad"
kolon-e :e
Typiskt göteborgare. Det heter ju bortvräckes, det vet ju vem som helst... :l
Det schyssta är väl att de har skinn till salu. Det är ju inte så vanligt.
Om jag hade bott i Göteborg, och om affären hade några bra kläder, hade jag ändå inte köpt något därifrån - pga annonsen. :l
m_soderlund skrev:
Om jag hade bott i Göteborg, och om affären hade några bra kläder, hade jag ändå inte köpt något därifrån - pga annonsen. :l
Så du hade vägrat att handla i en affär för att personen som skrev annonsen råkade slinta på tangenbordet?
Det är inte alltid det är den som har infört annonsen som har skrivit in texten i den. Ibland dikteras texten över telefon till annonsavdelningen.
Å ena sidan är det lite dåligt att inte kunna använda korrekt svenska i en annons, det tyder på slarvighet. Å andra sidan har annonsen lyckats få uppmärksamhet, vilket också förmodligen var syftet.
m_soderlund skrev:
:OO §jr :e
dectgap skrev:
m_soderlund skrev:
Så du hade vägrat att handla i en affär för att personen som skrev annonsen råkade slinta på tangenbordet?
Ja - för en sådan grov felstavning. Kollar man inte igenom sina annonser efter stavfel och dyl. innan man visar dem publikt, vilket detta företag uppenbarligen inte gjort, så kommer i alla fall jag inte att köpa från dem.
Det är lite på gränsen vad gäller andra affärer också, exempelvis https://www.webhallen.com har inte den bästa svenskan på sin sajt, men i och med att jag tycker att deras online-butik rockar, så köper jag ändå grejor från dem.
m_soderlund skrev:
dectgap skrev:
m_soderlund skrev:
Ja - för en sådan grov felstavning. Kollar man inte igenom sina annonser efter stavfel och dyl. innan man visar dem publikt, vilket detta företag uppenbarligen inte gjort, så kommer i alla fall jag inte att köpa från dem.
Det är lite på gränsen vad gäller andra affärer också, exempelvis https://www.webhallen.com har inte den bästa svenskan på sin sajt, men i och med att jag tycker att deras online-butik rockar, så köper jag ändå grejor från dem.
Jag hoppas att är medveten om att det även är tryckeriet som kan göra fel...
Det blir lite sandlådenivå att tänka så...
Hehe. Skönt att dom även hade udda plagg från 395:- Jag undrar hur mycket en riktigt udda skjorta kan tänkas kosta ;)
>> Obelix: får inte tryckeriet den färdiga reklamannonsen i exempelvis en pdf-fil, och sen så trycker de bara ut den? Jag antar att det är så i de flesta fall. :)
Jag kom också att tänka på https://www.space2u.com's annonser i diverse datortidningar. Otroligt många språkliga fel och särskrivningar i en annons på 1/4 A4-sida. :l
Har mejlat dem två gånger, fått svar två gånger om att "detta ska åtgärdas", och likväl ser man samma usla annons varje gång man håller i en datortidning (nästan). Senast jag mejlade dem var i April nån gång, och dessförinnan för ca ett år sen.