webForumDet fria alternativet

Korrekturläsa mina artiklar

Språk

10 svar · 337 visningar · startad av medialabs

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg
Frågan#1

hejsan,

har skrivit 2st artiklar till min webbplats. Nu skulle jag behöva ha dessa kontrollerade efter stavfel och annat som inte är gramatiskt rätt enligt er ;)

1. » Surfare är oroliga för att lämna ut personuppgifter
2. » Skydda din dator mot datorintrång och virus

Medlem sedan dec. 19995 718 inlägg

Litet K i "kraven" första meningen.

Nicrosoft skrev:

Litet K i "kraven" första meningen.

Ska ändra.. :)

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

möbelaffären som du handlade hos. för att kunna skicka

Det ska nog vara ett komma där ;)

Mitt råd till er konsumenter är att innan ni bestämmer er för att ge ut personlig information om er själva är att kontrollera varför företaget behöver personuppgifterna och vad dessa kommer att användas till.

Tycker att meningen här blev lite för lång... man kanske kunde omvandla en del till ett instick? Ex

Mitt råd till er konsumenter är att, innan ni bestämmer er för att ge ut personlig information om er själva, kontrollera varför företaget behöver personuppgifterna och vad dessa kommer att användas till.

-----------

lättanvänd brandväggar

"lättanvända" kanske? ;)

ett Antivrusprogram för att

Eftersom ordet "antivirusprogram" är en allmän benämning på ett virusskyddande program tycker jag att det ska stavas med liten bokstav :) (min egen åsikt)

Och ang. att man ska ständigt uppdatera sitt Windows-system, tycker jag är lite, vet inte hur jag ska förklara, konstigt... Jag tycker att du bör skriva att man ska uppdatera sitt "operativsystem" i stället för "Windows-system", med hänsyn till dem som använder andra operativsystem än Windows-alternativet.

Annars tycker jag att artiklarna var välskrivna och mycket informationsrika :)

Medlem sedan okt. 20023 030 inlägg

Byt ut alla dom mot dem/de.

Nexus86 skrev:

Detta håller jag med om. Men om du är osäker på hur du ska använda dessa former så kan du fortsätta använda "dom" i stället för att använda "de"/"dem" fel.

Medlem sedan dec. 2002797 inlägg

LeonL skrev:

Nexus86 skrev:

Detta håller jag med om. Men om du är osäker på hur du ska använda dessa former så kan du fortsätta använda "dom" i stället för att använda "de"/"dem" fel.

nej "dom" är väl talspråk... byt ut och be nån kolla..

LeonL skrev:

möbelaffären som du handlade hos. för att kunna skicka

Det ska nog vara ett komma där ;)

Mitt råd till er konsumenter är att innan ni bestämmer er för att ge ut personlig information om er själva är att kontrollera varför företaget behöver personuppgifterna och vad dessa kommer att användas till.

Tycker att meningen här blev lite för lång... man kanske kunde omvandla en del till ett instick? Ex

Mitt råd till er konsumenter är att, innan ni bestämmer er för att ge ut personlig information om er själva, kontrollera varför företaget behöver personuppgifterna och vad dessa kommer att användas till.

-----------

lättanvänd brandväggar

"lättanvända" kanske? ;)

ett Antivrusprogram för att

Eftersom ordet "antivirusprogram" är en allmän benämning på ett virusskyddande program tycker jag att det ska stavas med liten bokstav :) (min egen åsikt)

Och ang. att man ska ständigt uppdatera sitt Windows-system, tycker jag är lite, vet inte hur jag ska förklara, konstigt... Jag tycker att du bör skriva att man ska uppdatera sitt "operativsystem" i stället för "Windows-system", med hänsyn till dem som använder andra operativsystem än Windows-alternativet.

Annars tycker jag att artiklarna var välskrivna och mycket informationsrika :)

Tack så mycket, har ändrat det som du föreslog. Jag tycket att det blev mycket bättre nu. jag tackar dig :)

Jag accepterar dock ordformen "dom" även i skriftspråk, hellre än att skriva "de"/"dem" fel. Men visst bör man använda de korrekta ordformerna i viktigare sammanhang ;)

Lite om de/dem

medialabs skrev:

Tack så mycket, har ändrat det som du föreslog. Jag tycket att det blev mycket bättre nu. jag tackar dig :)

Det var så lite så ;) :birp

Medlem sedan mars 20034 471 inlägg

Kraven på att fylla i personuppgifter och annan detaljerad information om sig själv när man ska handla över nätet blir bara fler. Många är också oroliga över vad dessa företag gör med uppgifterna.

Bort med det röda också:t. Du har inte nämnt något annat att vara orolig för (än), alltså finns det inget skäl för 'också'.

Tänk om företaget får för sig att sälja dina personuppgifter och vad du har handlat hos dom till mindre seriösa företag.

Du borde nog skriva ... att sälja dina personuppgifter och information om vad du har handlat hos dem .... För inte bryr du dig om ifall möbelföretaget säljer samma sorts möbel som du köpte till det oseriösa företaget? Det du inte vill är att de ska sälja infon om vad DU köpte.

Tänk dig att du köper en möbel från en möbelaffär på internet och ...

Internet är stort 'I'. (Internet).

Byt alla dom till dem/de enligt tidigare förslag och be oss lusläsa igen. ;)

Glöm inte att hålla ditt operativsystem uppdaterat med de senaste säkerhetsuppdateringarna som släpps.

Släpps ? Nån gång i framtiden? ;) Ändra till släppts, dvs redan släppta. Eller alternativt: Glöm inte att hålla ditt operativsystem uppdaterat med de senaste säkerhetsuppdateringarna efterhand som de släpps.

De lättanvänd brandväggar är kvar...

255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)