Det droppade in tio brev till mig med. Jag har dock svårt att tro att dessa tio berodde på sql injections. Däremot ligger det väl nära till hands att anta att om de är slarviga med det ena, så är de säkert slarviga med det andra också.
SAOL på nätet
32 svar · 3 720 visningar · startad av @nders · sida 2 av 2
Frågan, av @nders
Läs då! :) Mvh
Läs frågan i sin helhet →Skall bli spännade att se och höra fortsättningen.
Jag har haft tillfälle att träffa Ola ganska tidigt i hans karriär och jag tror att han lyssnar på detta mail och upprop från Rikard och Theon.
Kan man se en paralell med den tråden om SQL injektion?
Rikard är en riktig hedersknyffel :bire
Nu har jag skickat meddelanden till alla de som Theon räknade upp.
UlfT skrev:
Däremot ligger det väl nära till hands att anta att om de är slarviga med det ena, så är de säkert slarviga med det andra också.
Det är där du har min selma! Slarvas det med det ena så slarvas det med det andra...
lol, jag fick också 10 identiska brev från SAOL :birp
Gick in på mitt "slask" konto och såg också 10 mail, har gjort "reply" på alla och lagt till ovan nämda personers mailadresser.
Fick ett tung fil från Saol som jag ej kunde öppna i min mail. Någon annan som fått det?
Det kom ett brev :e
Redigering:
På förekommen anledning måste jag erkänna att jag utan tanke på PUL, presenterade WordFinders svar, men jag hoppas att Sven förlåter mig efterson hans meddelande visar på en ambition att inte ytterligare störa oss med spam.
Förlåt mig :r
Tur att man har bredband - kan inte låta bli att skänka modemstackarna en tanke som fick 10x110kb mail idag. :l
Hur som helst, 125 spänn om året för att logga in på en site och slå upp ett ord? Nja, jag sträcker mig nog upp åt vänster och plockar ner SAOL12 ur bokhyllan istället. ;)
Theon skrev:
Det kom ett brev :e
Brevet var inget unikt tyvärr. Jag fick en identisk ursäkt i dag.
He he, två färdigskrivna brev. Ett med reklam och ett med en ursäkt.
Men det kan jag förstå. Att handskriva unika e-brev till varenda person som har fått massutskicket är kanske lite väl mycket begärt. ;)
Jag har också fått ett e-brev med det innehåll jag såg att Theon plockade bort. (Tack Theon. :)) Men mitt innehåller ett par rader till. Eftersom jag inte har fått rättigheten att publicera e-brevet så förbliver det i min e-postlåda. Men Sven på WordFinder låter hälsa att de avser gått till botten, eller i alla fall "djupet" ;), med det hela. Ett steg i klart rätt riktning.
Jag ser nyfiket fram emot vad som ligger bakom orden. :)
Jasså, ni fick ursäkter? Själv fick jag ett elfte likadant brev istället!