Vi fick i uppgift i skolan att göra en platsansökan på ett jobb som utannonserades. Jag valde ett jobb som Kanal5 hade som webbredaktör/kommunikatör (webbdesigner/copyrighter tycker jag borde passat bättre till det de utannonserade men men...)
Vi fick lov att hitta på vad vi hade för utbildning allt för att nå upp till kraven företaget ställde. Så tro inte jag läst på Hyper Island eller jobbar i Stockholm. :)
Följande text skulle jag vilja ha respons på (struktur, innehåll, språk, annat?)
Mitt namn är Peter Antonius och jag är 24 år gammal och växte upp i Höllviken, en liten ort söder om Malmö. Där bodde jag fram till jag var 20 år men bor för närvarande i centrala Stockholm och jobbar på IDOL Stockholm som Art Director. Jag har jobbat på IDOL Stockholm i 1 år och är nu ute efter en ny spännande utmaning och söker härmed den utannonserade tjänsten på er webbsida som webbredaktör/kommunikatör.
I slutet av juni tog jag examen på Hyper Island i Karlskrona, där jag gick inriktningen Design. Skolan är en av de mer kända skolorna i världen inom design, technology, business och management. Efter ett mycket lärorikt år på skolan hade jag en sjumånaders praktik på firman DNA Studios i Los Angeles, USA. Innan Hyper Island läste jag ett år på Mitthögskolan i Sundsvall inriktning webbdesign.
Sedan jag var 16 år gammal har jag frilansat som webbdesigner och under åren skapat ett 30-tal webbsidor till både små och stora företag. När jag praktiserade hos DNA Studios arbetade jag med företag så som Budweiser, Fox Television och Warner Bros.
Jag har goda kunskaper i svenska språket och har läst både Kommunikation i Tal och Skrift på högskolan samt Svenska C på gymnasiet. Pc eller Mac är inga problem för mig då jag hanterar båda lika bra. Programmen ni använder har jag goda kunskaper om. Jag har även flytande kunskaper i HTML, XML, ASP samt PHP. Jag har även stor kunskap i databashantering.
Jag ser framemot att berätta mer om mig själv på en eventuell intervju!
Mitt namn är Peter Antonius och jag är 24 år gammal och växte upp i Höllviken, en liten ort söder om Malmö.
*brrr* Stapla "och" på varandra sådär... ;)
Överlag tycker jag du blandar extremt korta meningar (som gör läsandet ryckigt) med väldigt långa meningar. Försök få till det så det är mer jämnt. En treradersmening som följs av två meningar på samma rad blir bara pannkaka...
Sen saknar jag lite personliga grejor: intressen, "andra tycker mig vara puckad, sur och lat" och så vidare.
Till sist, vaddå "eventuell intervju"?? Bort med eventuell, klart du ska dit! :e
Jag delar helt stefans åsikter om din språkbehandling. En välformulerad ansökan är alltid viktig. Speciellt om det är till ett jobb där språket är mycket viktigt.
Sedan undrar jag varför du förklarar vad Hyper Island är för slags skola. Om den skolan är känd, och dessutom en god merit för just ett sådant jobb, borde inte Kanal 5 känna till den skolan i så fall?
Jag har goda kunskaper i svenska språket och har läst både Kommunikation i Tal och Skrift på högskolan samt Svenska C på gymnasiet. Pc eller Mac är inga problem för mig då jag hanterar båda lika bra. Programmen ni använder har jag goda kunskaper om. Jag har även flytande kunskaper i HTML, XML, ASP samt PHP. Jag har även stor kunskap i databashantering.
Jag ser framemot att berätta mer om mig själv på en eventuell intervju!
Kommunikation? Varför versalt k? Tal och Skrift - detsamma.
PC, inte Pc. Min personliga åsikt.
Slutligen; "Jag ser fram emot att berätta mer om mig själv under en intervju." Utgå från att du blir utvald. Eventuell är ett underdånigt ord, hoppa över det. :)
nej jag gillar heller inte "flytande".. kanske "goda kunskaper" ist?
PC är en förkortning och ska vara skrivet med versaler
sist: Kommunikation i tal och skrift hade jag skrivit eftersom det är namnet på en kurs. dock inte versaler i varje ord. kanske göra det kursivt för att förtydliga?
277 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25