Glöttade lite på några kontaktannonser i tidningen i dag.(kan vara rätt skrattretande)
Och det som slog mig är folks öppenbara brist på verklighetssans( :q )
Exempel:
Tjej 63år söker..........
Kille 58 söker........
När i h**ete slutar man vara kille/tjej och blir mann/kvinna?
I mina ögon kan det vara ok att kalla sig kille upp mot 25-30, tjejer/kvinnor lite yngre(dom "mognar" ju lite tidigare ;) )
Eller är det helt ok att vara kille/tjej helt fram till pensjon? (då blir man ju pansjonist og faller under en helt annan kategori :e )
Jag tror inte att det bestäms av födelseåret utan snarare hur man är i sättet. Låt vara att en person på dryga 60 kanske inte riktigt bör kallas för kille eller tjej men det finns ju alltid undantag som bekräftar regeln. ;)
Det är väl så att det inte finns några andra bra ord? "Tant" skulle jag inte vilja bli kallad :e "Kvinna" använder man ju inte normalt som tilltal heller, bara som benämning i tex kontaktannonser. "Tjej" vill jag nog vara till efter 35 iaf, sen vet jag inte. Kärring kanske? ;) §e
Hur det än är med självinsikten så tycker jag inte att det är schysst att sitta och läsa igenom kontaktannonser för att få sig ett gott skratt. Det är faktiskt (förhoppningsvis) seriösa människor som verkligen vill träffa andra seriösa människor som skriver de annonserna och det tycker jag att man ska respektera och inte skratta åt.
Hur det än är med självinsikten så tycker jag inte att det är schysst att sitta och läsa igenom kontaktannonser för att få sig ett gott skratt. Det är faktiskt (förhoppningsvis) seriösa människor som verkligen vill träffa andra seriösa människor som skriver de annonserna och det tycker jag att man ska respektera och inte skratta åt.
Har du läst några? En del anonser är verkligen roliga :e
Och i mitt fall skulle jag aldrig komma på tanken att svara på en kontaktanonns bara för att retas/skratta åt den som skrev anonnsen, och att jag skrattar åt anonnseran är vär ett täcken på att dom på något sätt har lyckats eller?
Det är väl så att det inte finns några andra bra ord? "Tant" skulle jag inte vilja bli kallad :e "Kvinna" använder man ju inte normalt som tilltal heller, bara som benämning i tex kontaktannonser. "Tjej" vill jag nog vara till efter 35 iaf, sen vet jag inte. Kärring kanske? ;) §e
Kärring låter som en bra idé §e
Tanta hemma blir lite lätt grinig när jag påstår att "allt över 28 är tant" §e :e
Jag skulle vilja veta varför frankof läser kontaktannonser som börjar med Kille 58 år söker... ;)
:birp
Skämt å´sido. Det kan vara ganska intressant ur samhällsynpunkt att studera kontaktannonser. SMS, bankomater, datorer, TV, paraboler och TV-spel - har det gjort att vi har mindre kontakt med våra medmänniskor än tidigare? Har detta lett till att toleransen för oliktänkande minskat, och att man har svårare att få kontakt med medmänniskor än tidigare?
frankof skrev:
När i h**ete slutar man vara kille/tjej och blir mann/kvinna?
Tror inte att det har så mycket med åldern att göra utan mer beroende på hur man känner sig inombords. Man kan möta människor som fysiskt är 65 år, men enbart är 30 till betendet och tvärtom. Tror det är svårt att dra en gräns, utan det är nog upp till var och en att bedömma.
Jag tror inte att det bestäms av födelseåret utan snarare hur man är i sättet. Låt vara att en person på dryga 60 kanske inte riktigt bör kallas för kille eller tjej men det finns ju alltid undantag som bekräftar regeln. ;)
Joda, tanken slog även mig, men det stöp på att "alla" kallar sig tjej/kille.
Misstänker att det egentligen är ett sätt att förneka sin ålder och klamra sig fast vid en ungdom som sedan länge är förbi(?)
Theon --> LOL! Jag brukar skämtsamt kalla min pappa för "gubbe" ibland för att retas (han säger själv att "på min tid dvs stenåldern" så "gubbe" är isf ganska snällt :e ). Undrar vad han skulle säga om jag kallade honom "dubbelgubbe"!