T trexter Medlem sedan mars 2002 1 889 inlägg Frågan 19 juli 2003 22:07 #1 http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,333279,00.html
"Anledningen till att han tog sitt liv uppges vara att den brittiska regeringen utsett honom som källan till spekulationerna om att rapporten om Irak gjordes 'sexigare' för att berättiga ett krig mot Irak."
Är jag den ende som undrar? :)
UlfT Medlem sedan maj 2001 8 027 inlägg Alla har väl sina läggningar. Om nu någon tycker att en rapport kan vara sexig, vilka är vi att döma?
J Josef Medlem sedan mars 2002 3 561 inlägg Tror nog att en kråka har smugit sig in i texten. :D
spango Medlem sedan juni 2000 8 205 inlägg Att använda ordet "sexig" i andra sammanhang än köttsliga är väl ändå inte så ovanligt? Typ design et.c.
T trexter Medlem sedan mars 2002 1 889 inlägg Jag hade förstått varför de använde ordet om resten av meningen såg ut så här:
Han tog självmord för att regeringen källde på honom för att han gjorde Irak-rapporten sexigare för att dom skulle kunna anfalla utan någon skulle bry sig.
- Men i detta sammanhanget? Aja...
spango Medlem sedan juni 2000 8 205 inlägg Jag tycker faktiskt att det är ett helt perfekt ord här ;)
Man gör något så att det tilltalar folks reptilhjärnor snarare än deras intellekt.
T trexter Medlem sedan mars 2002 1 889 inlägg
spango skrev:
Jag tycker faktiskt att det är ett helt perfekt ord här ;)
Man gör något så att det tilltalar folks reptilhjärnor snarare än deras intellekt.
Visserligen klokt sagt men frågan är om inte jounalisten själv råkade använda sin reptilhjärna i stället för att tänka att det tillatalar andras? ;)
spango Medlem sedan juni 2000 8 205 inlägg Vad förväntar du dig från Aftonblajet, egentligen? ;)
M mappo Medlem sedan apr. 2001 664 inlägg Sa inte Mona Sahlin för några år sedan att det var sexigt att betala skatt?
spango Medlem sedan juni 2000 8 205 inlägg Jo. Det är dock bara rakt igenom pinsamt...
Web-Tor Medlem sedan nov. 2000 13 890 inlägg Jag tycker att ordet "sexigt" passar in alldeles utmärkt i Aftonbladets citat. :)
I Ingrid Medlem sedan dec. 1999 7 740 inlägg Som hand i handske på Ab, men ordvalet är lite olyckligt i en seriös rapport.