webForumDet fria alternativet

Pojken som kallades Det

Böcker

7 svar · 535 visningar · startad av Kitti

Medlem sedan apr. 20021 899 inlägg
Frågan#1

Azzå, jag måste bara få kommentera den boken! *ryser*

Är det nån som läst den? Om inte - gör det! Visst, man kan bli väldigt pissed, men har man en gång börjat läsa den kan man inte sluta. Inte jag i alla fall.

Hur som helst, det är en sann historia, vilket jag inte kan fatta! Det är så otroligt alltihop!

Vad handlar den då om?

Jo, den handlar om en liten pojke som heter David. Han blir misshandlad av sin (s k) mamma (på de mest vidriga och otänkbara sätt). Övriga familjen praktiskt taget nonchalerar honom. Han blir utfryst.

Kampen om att få mat, kampen om att överleva blir en vardag för David. Hans mod att kämpa är så beundransvärt!

När man läser boken blir man dock väldigt arg, måste jag säga. Kan inte fatta hur en människa kan vara så elak...

= = = = = = = = = = = = =
Boken är alltså självbiografi, skriven av Dave Pelzer.

Medlem sedan mars 20023 561 inlägg

Den ska kollas upp!
Tack för tipset! :)

Medlem sedan sep. 20028 900 inlägg

Håller med Kitty, den bra...

Josef skrev:

Den ska kollas upp!
Tack för tipset! :)

Go for it! :)

Medlem sedan mars 2000402 inlägg

Kan inte annat än hålla med Kitti. Otäck och vidrig. Läs den och förstå hur bra ni har det. En bok som påverkar.

Medlem sedan dec. 2002797 inlägg

kan inte för mitt liv förstå varför jag skulle läsa en bok som är otäck och vidrig... för övrigt vet jag redan hur bra jag har det!

Medlem sedan mars 2000402 inlägg

Det är för att få insyn i hur andra kan ha det. Hur olika människoöden är. Man behöver naturligtvis inte läsa den, utan bry sig om sitt egna. Det är ett fritt val i ett fritt land.

Jag för min del tänker läsa fortsättningen (finns tre delar)

mibbe skrev:

Jag för min del tänker läsa fortsättningen (finns tre delar)

I'm right with you! :)

251 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
119 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
116 ms — ändringar (db)