Om man bara hör det och hela tiden och försöker själv så ska det väl gå. Barn lär sig ju bara utav att höra så det tar väl ca 100 gånger så lång tid med nog ska det gå.
Folk som kan många språk säger att när man kan 5 språk bra så är det mycket lätt att lära sig mera språk för grammatiken är ganska lika.
Borde inte vara så svårt om du har ett sinne för språk.
Själv använder jag mig utav Svenska, engelska, tyska, persiska, turkiska och azerbaijanska. Och jag är 15, så det skulle nog inte vara så svårt för dig. :) Se till att få god kontakt till det språk du ska försöka lära dig, för att på så sätt bygga upp uttal och ordförråd.
Nja, svenska, engelska och tyska lär jag ju mig i skolan. Persiska läser jag som separat kurs (modersmål) och turkiska och azerbaijanska snackar jag hemma.
Borde inte vara så svårt om du har ett sinne för språk.
Själv använder jag mig utav Svenska, engelska, tyska, persiska, turkiska och azerbaijanska. Och jag är 15, så det skulle nog inte vara så svårt för dig. :) Se till att få god kontakt till det språk du ska försöka lära dig, för att på så sätt bygga upp uttal och ordförråd.
Vilket språk är det du tänker lära dig?
Vet inte riktigt än, fär se vad som händer i framtiden...
Tänkte mest på två lärare, enligt dom så skulle jag knappt kunna Svenska, ännu mindre Engelska pga av att jag inte kan grammatik :OO
Tänkte mest på två lärare, enligt dom så skulle jag knappt kunna Svenska, ännu mindre Engelska pga av att jag inte kan grammatik :OO
Det beror väl på hur du inte kan grammatik. Vad jag kan se, har du inte alltför stora grammatiska fel i det du skriver här. Men du kanske inte behärskar grammatiska termer. Men då kan du genom mycket läsning av ett språk i alla fall greppa grammatiken genom att vänja dig vid hur språket används. Alla har sina egna sätt att lära sig.
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849