Re: Visste ni att kåt...
[AMD skrev:
Zmaster]...Alltså kan man nästan säga att de flesta wf-arna (inklusive mig) är kåta :birp
Känner ni er speciellt träaktiga eller konformade? Bor det samer i er? För det är vad jag förknippar med kåta... ;)
9 svar · 577 visningar · startad av [AMD]Zmaster
...ursprungligen betyder glad och förvirrad?
Alltså kan man nästan säga att de flesta wf-arna (inklusive mig) är kåta :birp
[AMD skrev:
Zmaster]...Alltså kan man nästan säga att de flesta wf-arna (inklusive mig) är kåta :birp
Känner ni er speciellt träaktiga eller konformade? Bor det samer i er? För det är vad jag förknippar med kåta... ;)
Ungefär samma sak med runka, kuk och fitta. Dvs att de ursprungligen betydde något helt annat.
AMDZmaster skrev:
Alltså kan man nästan säga att de flesta wf-arna (inklusive mig) är kåta :birp
Ja :q Det kan man väl med den nya innebörden också? ;) :e
Det är en myt att alla killar är glada och förvirrade hela tiden.
Våga vägra kallas fuktig ängsmark!
muskot skrev:
Ungefär samma sak med runka, kuk och fitta. Dvs att de ursprungligen betydde något helt annat.
Kan du inte berätta vad dem betydde ursprungligen då? :e
För ett tag sedan diskuterades yrket "sumprunkare" här på WF. Alltså en som runkar (ruskar) sumpar.
Fitta betyder, som Matti påpekat på sätt och vis, fuktig ängsmark.
Ku* betyder, tro det eller ej, liten utväxt från stam.. :e
engelska ordert Fuck är ju svensk från början, minns inte vad det stod för men någon förkortning i stil med förra in och ut och stavades Fukk eller något.
Okkido skrev:
engelska ordert Fuck är ju svensk från början, minns inte vad det stod för men någon förkortning i stil med förra in och ut och stavades Fukk eller något.
Såg ni på värsta språket för ett tag sedan?
Ordet slöfock kommer usrprungligen från ordet fuck :)