Jag gillar att lösa korsord men det betyder inte jag är bra på det, nejdå, utan för att det är ett suveränt tidsfördriv ...nu när jag iallafall har avtagit nattvakts-posten..
Nu till er, ord-freakar, som kanske vill vara med på ett hörn och hjälpa till svenskans oupplösta beskrivningar/ord, som ska leda till ett liknade ord.
Jag har nu suttit och stört mig ett bra tag, på ett av dem, där det står:
Går djupare in på ämnet
Svaret ska bestå av 19st. bokstäver - det finns dock bara två ynkliga insatta bokstäver, i detta eftersökta ord - så här ser det ut (för tillfället):
:stefan: du fick visst in ditt E, i detta ord, den fanns faktiskt med!...men det är ju inte Hängnings-leken, för att jag vet ju knappt vad det blir för ord ju.
Tråkigt nog.
Nu har jag alltså fått in ett ytterligare bokstav, i det eftersökta- och långa ordet, och det var ett E. Så här ser det ut nu:
_ O _ _ _ _ _ _ _ _ Ä _ _ E _ _ _ _ _
Den var kanske inte sååå hjälpfullt.
Tack ändå Brantis, för ditt ena bidrag...och trexter, det ser ut som att ditt bidrag ligger dock närmast, tills vidare:
I spy with my little eye, something begin with M...?
Brantis skrev:
Okej, nya förslag;
Forskningsämbetsman
Forskningsämnesgren
Håller med LarsG gällande den knutna näven.
Gest måste jag oxå hålla med om :bire ...men då spricker dina, Brantis, nya förslags-upptäckter.
To bad :(
För nu ser det ut så här, efter ha lagt in G:t, från det hjälpande ordet Gest:
_ O _ _ _ _ _ _ _ _ Ä G _ E _ _ _ _ _
Om inte, det finns kanske nå´n anknytning till Är knuten näve en..., något som börjar på M??