webForumDet fria alternativet

Inte är det lätt när det är svårt, inte!

Kontorsprogram

4 svar · 258 visningar · startad av @nders

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg
Frågan#1

Jag har beställt en ny TV, och jag har ägnat lite tid till att ögna igenom bruksanvisningen. Jag har funnit en del läckerheter. Följande finns att läsa på sidan med titeln Betjäning av fjärrkontrollen:

Philips skrev:

TV:n förbrukar energi i stand-by läge. Energiförbrukning bidrar till luft och vatten föroreningar.

Philips skrev:

För att omedelbart gå över till en ensiffrigt TV-kanal ska du hålla sifferknappen intrycket lite längre.

Philips skrev:

OBS: När du är inne i en fördefinierad Smart Ljud eller Bild uppsättning och ändrar en inställning i bild eller ljud menyerna kommer de nya inställningarna att ersätta de tidigare.

Jag ska se om jag hittar fler kuliga grejer här.

Inte riktigt en gäddsnipa kanske, men inte så förfärligt illa för 2000-talet i alla fall! :e

Mvh,

Medlem sedan mars 20021 716 inlägg

Haha!
Heter författaren Jagr Dumibollen §e.

(Min humor :OO)

Medlem sedan feb. 20016 388 inlägg

LOL :e

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Försökte hjälpa en polare med nån teknisk apparat för ett tag sen (exakt vad har fallit mig ur minnet), men nån hjälp av "instruktionsboken" fick man då rakt inte.

Svartvita kopior och en svenska som uppenbarligen var producerad antingen av en automatiserad översättare eller någon som satt och översatte ord för ord med en engelsk-svensk ordlista i näven. :e

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

Favorit bland instruktionsmanualer:
http://www.webforum.nu/showthread.php?s=&threadid=54902

262 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
129 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
130 ms — ändringar (db)