webForumDet fria alternativet

Francais! Vite! Vite!

Språk

7 svar · 500 visningar · startad av trexter.com

Medlem sedan apr. 20021 203 inlägg
Frågan#1

Jag har prov i morgon och måste veta hur plus-que-parfait (pluskvamperfekt, hade) ser ut av verbet "aller".

Skulle någon vänlig själ som har en bättre franskbok än jag kunna skriva de tre första formerna så att jag hajar det?

Tack!

:)

Med andra ord undrar jag alltså vad detta heter på franska:
Jag hade gått.

Medlem sedan aug. 20003 742 inlägg

Denna lilla länk kan kanske bidraga med något ;)
La grammaire

Tack så hemskt mycket Luxman!

:D

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

J'ai *valfritt korrekt böjt verb*. Exempelvis "j'ai travailler, inte riktigt säker på böjningen, det var trots allt fyra år sen jag lästa franska.

Mr. N. skrev:

J'ai *valfritt korrekt böjt verb*. Exempelvis "j'ai travailler, inte riktigt säker på böjningen, det var trots allt fyra år sen jag lästa franska.

Det där var tyvärr lite fel. DU fösöker skriva passa composéformen och inte den jag frågade efter. Dessutom stavas det:

J'ai travaillé

Medlem sedan sep. 20025 506 inlägg

trexter.com skrev:

Mr. N. skrev:

Det där var tyvärr lite fel. DU fösöker skriva passa composéformen och inte den jag frågade efter. Dessutom stavas det:

J'ai travaillé

Ja? Det är klart det är fel, jag gissar ju bara, som jag skrev så var det fyra år sen sist. Dessutom hatar jag franska.

Medlem sedan juni 20019 024 inlägg

Mr. N skrev:

Ja? Det är klart det är fel, jag gissar ju bara, som jag skrev så var det fyra år sen sist. Dessutom hatar jag franska.

Humor! :e :e :e

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
126 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
122 ms — ändringar (db)