webForumDet fria alternativet

Railgun inte laser

Småprat

32 svar · 940 visningar · startad av mayday · sida 2 av 2

Frågan, av mayday

Ville bara Säga detta: Folk tycker att man ska kalla saker för annat än vad det är bara för folk ska veta vad det är Mena varför inte kalla det vad heter så slipper man massa missförstånd .... ok folk fortsätter me sina egna ord så blir de ju bara fler som inte vet vad det rätta ordet är

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan maj 20021 028 inlägg

lite offtopic >> lirar ni mycket Q3? jag brukar spela på exilservrarna. Mest CA blir det. roligaste och mest actionladdade formen av Q3.... :)

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

yaz "IdSoftwarez" ja men inte den ursprungliga teorin om vapnet
mins inte exact vilket företag som laborera med iden men va nått amrikanskt hi-tech tjosan

#L# hela diskutionen startade på #webforum inte här o de va i ironiskt syfte

Medlem sedan juli 20021 363 inlägg

ne. ..lät ju så allvarligt: "jag blev totalmobbad" .. vill bara göra klart för folk att vi inte är några monster ;)

mayday >> om man gör en sökning på https://www.dictionary.com så hittar man inte ordet railgun, vilket innebär att ordet har ingen definitiv betydelse och kan alltså bara vara något abstrakt. som i detta fall ett vapen i ett spel.

om nu ett företag experimenterat med en "riktig" railgun och tagit fram en definition, borde den gå att hitta.... eller?

EDIT: Efter en sökning på google, förmodar jag att du syftar på www.railgun.org...

Saxat från deras FAQ: What is the projectile? - The projectile is a square of 1/16" thick brass, 3/4" on a side. It weighs just over one gram.

Saxat från dictionary.com: brass Pronunciation Key (brs) n.

A yellowish alloy of copper and zinc, sometimes including small amounts of other metals, but usually 67 percent copper and 33 percent zinc

om man tar en titt på "IdSoftwarez" def. ser man stora likheter. Bara att de inte har så detaljerad info. Det är dock en metallbit som slungas iväg i båda fallen, och inget annat.

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Det heter rail gun.

Från dictionary.com:

A weapon, consisting mainly of conducting metal rails, that uses electromagnetic force to accelerate a projectile to a much greater speed than that achieved by conventional chemical propellant weapons.

I engelskan särskriver man det mesta.

Mvh,

åh. då tar jag tillbaka mitt inlägg angående det.

men det ändrar inte på det faktum att rail gun inte är en laser. och då har vi fått ännu en definition som stämmer överens med idSoftwares.

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg

yaz Vapnet fins bara i teori
det går o skapa teoretiskt men inte praktiskt

eftersom de e inte så lätt o komma upp i dom hastigheterna med så stora objekt

Medlem sedan apr. 20002 487 inlägg

mayday: finns riktiga railguns också. http://www.railgun.org/

Railguns are in active use in fusion energy research, where they are used to inject fuel pellets into Tokamak reactors.

Och en bild på deras "hobbyrailgun" :e som dom på railgun.org har byggt:

ja precis. det var juh den länken jag bifogade tidigare i tråden :OO

Medlem sedan apr. 20002 487 inlägg

Ursäkta, såg inte den.

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

Sico skrev:

railgun skjuter komprimerad luft så hur det nu ska förknippas med laser fattar jag inte

uhm? VA?

Medlem sedan sep. 20004 079 inlägg

Muzzafarath skrev:

mayday: finns riktiga railguns också. http://www.railgun.org/

Railguns are in active use in fusion energy research, where they are used to inject fuel pellets into Tokamak reactors.

Och en bild på deras "hobbyrailgun" :e som dom på railgun.org har byggt:

Älg jakt någon?

260 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)