webForumDet fria alternativet

Railgun inte laser

Småprat

32 svar · 940 visningar · startad av mayday

Medlem sedan aug. 20003 473 inlägg
Frågan#1

Ville bara Säga detta:

Folk tycker att man ska kalla saker för annat än vad det är bara för folk ska veta vad det är

Mena varför inte kalla det vad heter så slipper man massa missförstånd .... ok folk fortsätter me sina egna ord så blir de ju bara fler som inte vet vad det rätta ordet är

Medlem sedan juni 200224 inlägg

*orka*

Medlem sedan sep. 20005 700 inlägg

huh :q

Jag, l1nk, Fv02 samt martin va me på ett hörn om Att vapnet i q3 inte är en laser utan ett railgun o jag blev totalmobbad

Medlem sedan maj 20002 597 inlägg

railgun skjuter komprimerad luft så hur det nu ska förknippas med laser fattar jag inte

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Grejen är väl att det ser ut som laser när man skjuter med railgun i Q3.

Medlem sedan maj 20002 597 inlägg

inte om man byter färg till gul :p

Medlem sedan apr. 2001664 inlägg

Tengblad: Laser syns väl inte (?).

Laser kan väl visst synas!

Medlem sedan maj 20021 028 inlägg

hmmmm... om jag inte tar helt fel är Railgun endast ett "skott"...linjen som syns är "svansen". Om ni har kollat i någon q3config.cfg någon gång skulle ni sett att man kan ändra "RailTrailTime". Detta ändrar hur länge man ska se själva "svansen"...

Sico skrev:

railgun skjuter komprimerad luft så hur det nu ska förknippas med laser fattar jag inte

Man skjuter inte komprimerad luft med railgun:en, man skjuter en projektil. Istället för en vanlig kemisk reaktion så använder man sej av elektromagnetism.

Medlem sedan maj 200010 687 inlägg

Lasser! :D

För att stila lite så kan jag berätta att jag vet vad laser står för ;)
Light Amplification Stimulated by Emitions of Radiations
tack tack ;) :e

Medlem sedan juli 2000534 inlägg

Light Amplification Stimulated by Emitions of Radiations

Nästan rätt. Light Amplification by Stimulated Emission of Radiation.

Jag kunde inte låta bli, det här är ju trots allt ett språkforum :e

F.ö. finns det flera olika färger på laserljus, även gul. Exempelvis är lasern i din cd-spelare blå.

jäklar! *slår näven i bordet* ;) :e

hmm

Helt fel Railgun bygger på en Teori om o skjuta iväg aluminium prjektiler o Hastigheter nära ti ljusets hastighet inte luft som du säger....

Gain: Laser kan väl visst synas

Nej laser strålet i sig är osynlig precis som att du inte kan se en ljusstråle. Därimot kan du se partiklarna som ljuset reflekteras imot...

Morph:
F.ö. finns det flera olika färger på laserljus, även gul. Exempelvis är lasern i din cd-spelare blå.

Tekniken med Blå laser fins inte ute på marknade än Du har nog läst om den nya tekniken den fins inte på markanden än.
Är väll Pioneer eller sony som utväklar den vet inte säkert vila de va men den fins inte än håller fortfarande på o utväcklas

...bifogar IdSoftwares definition. Saxat från helpfilerna som följer med spelet...

Rail Gun : This highly accurate weapon uses a linear accelerator to throw a depleted uranium slug at an incredible rate of speed. The gun's accelerator must recharge between shots, causing a delay before it can be fired again.

och mayday har rätt angående blå laser. Det är en teknik som fortfarande är väldigt ny. jag kan inte med säkerhet säga att någon produkt inte finns med denna teknik, men jag har iaf inte sett någon hittills, bara läst om tekniken.

blå laser är ett försök att komprimera data mer och på så sätt få plats med mer information på de befintliga CD-skivorna.

Medlem sedan juli 20021 363 inlägg

Men asså .. verkar ju som om mayday fått det om bakfoten redan från första början ... självfallet vet vi att det är och heter railgun ... man har inte direkt undgått å se namnet på vapnet då man plockat upp det ett antal tusen gånger ... Fattar inte varför det ska bli ett sånt jekla liv om det ... ja menar enda anledningen till att vi kallar det laser är ju för att vi tycker det e kul..

Kärt barn har många namn .. kom ihåg det ;)

293 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
140 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
147 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
117 ms — ändringar (db)