Hur tolkar ni i första ögonblicket denna reklamtext??
...Som tack för att du röstar får du en värdecheck som berättigar till köp av en barnfilm för 99 kr och är med i utlottningen av fem familjebiljetter till Astrid Lindgrens Värld!..."
När jag bara läste igenom det snabbt förstod jag det som att jag skulle få en film, men samtidigt var det något som kändes konstigt med formuleringen, så jag läste igenom den igen och insåg vad det egentligen stod,
Oooh, jag får en värdecheck så jag får en gratis barnfilm! Nähä, jag får den stora ynnesten att köpa den för en hundring - det var ju otroligt hyggligt... ;)
...med värdechecken kan du köpa en barnfilm ur ett begränsat sortiment till reducerat pris – fraktfritt! Du betalar endast 99 kr!...ELLER så kan du välja att istället bli medlem i Barnens Filmklubb - då får du välja 2 barnfilmer för endast 19 kr/st + porto och exp avg 19:-
De borde ändra reklamtexten till: "...Som tack för att du röstar får du köpa en barnfilm för 99 kr och är med i utlottningen av fem familjebiljetter till Astrid Lindgrens Värld!..."
Själv tänker jag på den otillåtna utlottningen av biljetter. Eftersom företaget med största sannolikhet inte har lotteritillstånd är det ej tillåtet att bedriva den typen av lotteriverksamhet.
255 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25