frankof Medlem sedan jan. 2001 6 874 inlägg Frågan 3 juni 2002 16:38 #1 Hamnade i en diskution ang. vad en revirmarkerande katt kallas, den en parten(1) påstog "strettekatt" (?) och den andra(2) "skvättekatt" (?).
Och jag undrade i så fall var en "strette" var?
Vem av mina kompisar är dum i huve? 1 eller 2?
C CyberPet Medlem sedan dec. 1999 6 588 inlägg Har inte hört talas om någon av dem. Måste vara dialektalt.
SirPeter Medlem sedan feb. 2001 15 571 inlägg Var det inte "sprettekatt" han/hon menade då?
frankof Medlem sedan jan. 2001 6 874 inlägg SP: vad skulle det vara?
Revirmarkerande katt?
SirPeter Medlem sedan feb. 2001 15 571 inlägg Japp, det har jag hört flera gånger iaf. Både sprettekatt och skvättekatt säger flera som jag känner.
frankof Medlem sedan jan. 2001 6 874 inlägg Jo, du håller ju till i "våra" trakter så det låter rimligt, tack, nu kan jag äntligen få slut på tjaffset :e
Rikard Medlem sedan dec. 1999 17 055 inlägg "Vem av mina kompisar är dum i huve?"
Ingen?
frankof Medlem sedan jan. 2001 6 874 inlägg Jo tydligen, för ingen ville riktigt godkänna SPs förslag :e
SirPeter Medlem sedan feb. 2001 15 571 inlägg Ge dem en fet smäll då. §e ;)
L L1nk Medlem sedan jan. 2002 32 inlägg Jag skulle nog säga hela bunten ... hur kan man ens komma på tanken å prata om revirmarkerandekatter? :)
@nders Medlem sedan juni 2000 32 967 inlägg
Japp, det har jag hört flera gånger iaf. Både sprettekatt och skvättekatt säger flera som jag känner.
Imponerande! :D
Jag har aldrig hört något av alternativen. Har ni taskigt med samtalsämnen du och dina kompisar? ;)
Nu har jag dock lärt mig. Kanske. :)
Mvh,
frankof Medlem sedan jan. 2001 6 874 inlägg
Har ni taskigt med samtalsämnen du och dina kompisar?
Och detta var ändå en av dom mera intligenta diskutioner vi har haft :e
E Eclipse Medlem sedan juli 2000 3 825 inlägg HAHA!! ;-)
---
Alltså, det finns per definition inga katter som inte markerar sitt revir. Kastrerade katter har inte så storbehov att att markera sitt revir... men mina vinterhjul är välmarkerade och grannens katt har varit inne i mitt badrum och markerat runt min egen Kisses kattlåda...
"Frass"
In frass så je in han katt, bara så ni väijt, å tij å brukar ju markeer reviren deras nu såm då, låter nu mychy better än strette naonting.
He je en bra beskriving på en hankatt, vanliga kattor kallar vi kattor häilt enkelt och frassar så je, ja... Frassar.
mayday Medlem sedan aug. 2000 3 473 inlägg Fråga Tengblad han e ju typ "katmamma" :P :P