Nålens öga (Ken Follett)
Jordens sång
av Stefan Edman
:)
40 svar · 1 472 visningar · startad av Ingrid
Jordens sång
av Stefan Edman
:)
Nålens öga (Ken Follett)
Tidvattnets härskare av
Pat Conroy är bra
Grottbjörnens Folk, av Jean M Auel
Hästarnas dal, av Jean M Auel
Mammutjägarna, av Jean M Auel
Stäppvandringen, av Jean M Auel
Nionde grottan, av Jean M Auel
Sagan om Ringen, av JRR Tolkien
Sagan om de två Tornen, av JRR Tolkien
Sagan om Konungens återkomst, av JRR Tolkien
Bilbo - eller en hobbits äventyr, av JRR Tolkien
Liftarens guide till galaxen.
Efter den boken ser man livet med lite andra ögon...
Säg även jag ..Liftarens guide till galaxen ..
Bästa boken jag läst å troligtvis även den bästa jag någonsin kommer att läsa ;)
MvH
Linus
Förutom Guiden, alla Discworldböcker av Terry Pratchett, Wheel of Time-serien av Robert Jordan, Dark Tower-serien (inklusive de böcker som vidrör den; Talismanen, Black House, Pestens Tid [oavkortade versionen]) av Stephen King. Sen är sommaren slut!
\r Dark, inte Black
Den oavkortade Pestens Tid är suverän! :)
Olov Svedelid har skrivit en massa Hasseldeckare och medeltida ungdomsböcker, men han har också skrivit en bok som heter Mitt namn är Eduard Braun Hitler. Handlar om en kille som helt plötsligt i en pratshow presenterar sig som i titeln och det blir en oerhört rabalder. Han säger sig kunna bevisa att han är Eva Braun och Adolf Hitlers okände son. Fruktansvärt bra bok!
Liftarens guide! :D
Njals saga
folk har ju reda sagt de flesta bra böckerna... Typ liftaren, WoT, Mankell, Pratchet, osv... Men ingen har nämnt Carl Barks eller Don Rosa! Deras Kalle Anka serier är ju bäst!!! :)
allt med Jonas Gardell :D
speciellt präriehundarna då.
David Weber
håller med spango angående discworldböckerna!
även resten av terry pratchetts böcker är suveräna, utom de som handlar om johnny (eller vad han nu heter..)
The Tribes of Paolo Verdes av Joy Nicholson, skön och lite udda.
Sen är ju Nick Hornby's böcker att rekomendera...
Att skriva för film - Kjell Sundstedt
Ljudinspelningens ABC - Lennart Zetterberg
Manus och dramaturgi - Kenneth ???
Berätta med video - Siv & nån annan gubbe ...
Painting with light - John Alton
Film lighting - Kris Malkiewicz
Cinematography - Kris Malkiewicz
The Five C's Of Cinematography - Joseph V Mascelli
plus ett tiotal andra böcker som jag inte kommer ihåg namnet på. Hehe, jag är ganska enkelspårig, facklitteratur om film... :OO :birp
Om nån är intresserad av Star Wars böcker så har jag en nästan komplett lista på min site + bild & beskrivning och möjligheten at betygsätta och kommentera.
Borde det inte vara spöstraff på att nämna "Liftaren" i "Rekommendera en bok-trådar"?
Det känns lite fattigt. :) "Tjenamojsan! Har du läst den här nya boken, Bibeln?"