S SPiN Medlem sedan mars 2000 7 896 inlägg Frågan 6 jan. 2002 12:16 #1 Hm, nu står det helt still i mitt lilla huvud. Vad fasen är 'The postmaster analogy' på svenska?! :q
Är det verkligen 'Brevbäraren analogiskt' eller 'Analogisk brevbärare'?
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- En ask vet jag stånda - den Yggdrasil heter, ett väldigt träd överöst av vita sanden. --
UlfT Medlem sedan maj 2001 8 027 inlägg Jag skulle översätta det till "brevbärarliknelsen" även om jag inte blir så värst mycket klokare av det, alltså <font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#AA542B">analogy = analogi eller mao liknelse
O OveRRidE Medlem sedan feb. 2001 12 078 inlägg Från ordboken..
<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif">Kod:<font size="1" face="Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif" color="#AA542B">
Analogy analogi, en viss likhet, motsvarighet, likställighet, geom. proportion
Jag vill ha det till Brevbärarens liknelse, men det kanske är fel :q
------------------
"-Man kan faktiskt supa nykter." -Mange P
O OveRRidE Medlem sedan feb. 2001 12 078 inlägg UlfT.. samma spår där.. :e ;) :)
------------------
"-Man kan faktiskt supa nykter." -Mange P
S SPiN Medlem sedan mars 2000 7 896 inlägg Toppen! :D
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
-- En ask vet jag stånda - den Yggdrasil heter, ett väldigt träd överöst av vita sanden. --
S SPiN Medlem sedan mars 2000 7 896 inlägg Ledsen att jag stör igen, men det känns verkligen som att jag är slut i huvudet idag...
"...and delegating the management of the letter to the postmaster." :q
Någon som har ett vackert online-lexikon?
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
L LarsG Medlem sedan dec. 2000 12 464 inlägg http://www-lexikon.nada.kth.se/skolverket/sve-eng.shtml
delegera hanteringen av brevet till postföreståndaren.
------------------
essentitia preter non sans multiplicandum
S SPiN Medlem sedan mars 2000 7 896 inlägg Larsa! Kungen! Tack. :)
------------------
SPiN, bjorne.w@telia.com
S SPiN Medlem sedan mars 2000 7 896 inlägg Hm, men då är alltså postmaster lika med postföreståndare? Då får jag ändra. :)