webForumDet fria alternativet

Behöver...

Språk

1 svar · 327 visningar · startad av Sannah

Medlem sedan dec. 20002 147 inlägg
Frågan#1

...lite kritik på en svenskauppsatts jag skrivit.
http://www.nojeonline.nu/misc/text.txt

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

Jag tycker du har skrivit en bra uppsats. Om man ska anmärka på något, på vissa ställen (bara några få) tycker jag du ska se över interpunktionen lite. Annars tycker jag det är roligt att du har en klart personlig stil på uppsatsen.

Ämnet fick mig att fundera. Står du inför ett gymnasieval just nu? Som du själv konstaterar, det finns viktigare val här i livet. Det betyder förstås inte att man inte behöver fundera över det. Men ditt val nu behöver inte styra ditt arbetsliv ända tills du är 65. Det kanske är estetisk linje du ska välja? Det underlättar ju onekligen att tycka om det man gör. Sedan ska man ju tänka på att det finns många andra yrken där man kan få utlopp för sin kreativitet. Kanske en naturutbildning kan leda dig fram till ett kreativt yrke du inte ens visste fanns? Eller så kommer du jobba med något som saknar anknytning till din utbildning? Själv valde jag natur. Det gav mig en rätt stor frihet att senare forma min framtid i och med att den linjen ger ganska breda kunskaper. En av mina klasskompisar där vidareutbildade sig på Konstfack efter gymnasiet. Man vet aldrig var man hamnar till slut.

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
124 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)