webForumDet fria alternativet

Framstjärt?? VAd är det för ord??

Språk

4 svar · 455 visningar · startad av Cloe

Medlem sedan maj 2001739 inlägg
Frågan#1

Varför finns det så många namn för det manliga könsorganet men bara några få för det kvinnliga??? :q

Jag menar, "framstjärt", vad är det för ord egentligen?? :( Inte för att jag tror att någon säger det nuförtiden kanske, men det var inte så länge sen det användes. Konstigt tycker jag.

Som om det kvinnliga könsorganet inte förtjänar att namnges...?? Som om det inte är lika naturligt på nåt sätt. )I alla tider har det varit tillåtet att säga snopp o pitt o petter-niklas o allt vad det är, men för det kvinnliga könsorganet...vad säger man? De flesta ord är inte lika "familjära" som det på det manliga könsorganet. När man är liten heter det ju "kissen"....ger inte det lite fel signaler??? Man kissar faktiskt inte bara med den... ;)

Varför är det på detta viset?

(Låt oss komma på en massa bra namn nu! :) (inte råttan, musen, grottan osv, utan namn som man kanske tom kan använda? )
------------------
Cloe

[Redigerat av Cloe den 28 sep 2001]

[Redigerat av Cloe den 28 sep 2001]

Medlem sedan sep. 2001194 inlägg

du vill nog inte höra va d e för ord ja använder =)

de e ju typ nått som killarna säjjer mn här i bushen så använder alla de! =)

------------------
Arvika - Världens metropol

Medlem sedan feb. 20001 143 inlägg

Personligen har jag inte Cloe's uppfattning "Varför finns det så många namn för det manliga könsorganet men bara några få för det kvinnliga???"
Jag har känslan det är tvärtom... :OO

Fastän jag växte ju upp ganska avsides. :e

Det första ordet jag minns jag hörde för organet - och det var när jag börjat småskolan - var det ord som jag är övertygad om att 99,9% av alla svenskar förstår vad det syftar på, och som nog ingen heller kan förstå i annan mening, även om det ursprungligen sägs betytt ungefär 'fuktig ängsmark'.

Annars gillar jag 'mutta'. :)

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Har hört: Muffen, Bävern, Den lilla hemliga, Himlaporten, Murran, Kissimurran och säkert nån fler också. :e

------------------
/Petra
If you see someone without a smile, give them yours.

Medlem sedan feb. 20001 143 inlägg

Visst kan det vara relevant med de "pälsiga" namnen - fastän personligen ogillar jag hårstrån mellan tänderna... :OO

265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
136 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)