Syfte med resan är att förklara synen på ett Windows 2000-/Exchange 2000-projekt, samt de tillhörande projekthanterings- och projektorganisatoriska metoderna.
Hur skriver man egentligen!? "projekthanteringsmetoderna" torde ju vara ett ord medan "projektorganisatoriska metoderna" är två... :q
Jag blev nyfiken. Naturligtvis kan jag formulera om meningen, men jag tyckte att problemet var så delikat att jag vill ställa frågan i förhoppning om svar. :)
"Projekthanteringsmetoderna" ser fel ut särskrivet, men "projekthanterings- och projektorganisatoriska metoderna" ser lika fel ut ihopskrivet... :q
Antagligen ligger det nån regel i grunden om att "projekthanterings-metoderna" inte fungerar, då "hanterings" inte kan avsluta ett ord - det kan däremot "organisatoriska".
Det förra ordet kräver ett ordled (eller vad det heter) till, medan det senare klarar sig på egen hand.
Blir det en helt annan betydelse med "projekthanterings- och projektorganisatonsmetoderna" då? :q
------------------ Axel Veibäck - AxelWeb - axel@axelweb.nu Well of course I'd like to sit around and chat.
Well of course I'd like to stay and chew the fat.
Meningen känns inte tillfredställande även om den är grammatiskt riktigt!
Projekthanteringsmetoderna är ett ord som är förståeligt men projektorganisatoriska metoderna känns bara som en tungvrickning.
Trots det delikata problemet förespråkar jag en omskrivning för att höja läsförståelsen.. ;)
typ: ....de tillhörande metoderna för projektets organisation och hantering.
Självklart blev det omskrivet. Men! Det var inte frågan. Ju. ;)
Frågan var och är hur skriver man i ett fall som detta!? :stefan åh, förlåt :q ska det ju vara... :e
Frågan var och är hur skriver man i ett fall som detta!?
Börja med att skriva som en människa?
Projektfolk har en tendens att skriva ordbajs som alla låtsas att dom begriper för att inte verka dumma.
------------------
"Linux is not in the public domain. Linux is a cancer that attaches itself in an intellectual property sense to everything it touches."
-Steve Ballmer, Microsoft CEO
257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25