webForumDet fria alternativet

Med risk...

Småprat

7 svar · 419 visningar · startad av casca

Medlem sedan feb. 20005 891 inlägg
Frågan#1

.. för att få mitt huvud långsamt och plågsamt avslitet med ett rostigt rakblad av en uppjagad hop wFare, så måste jag säg att Liftarens Guide till Galaxen måste vara en av de mest hypade serie böcker jag nånsin somnat ifrån. Visst, den är i sitt språk ganska rolig, men det finns ingen röd tråd, inget som håller mig fängslad som läsare. Och berättelsen är i sig rätt tarvlig, men jag måste ju erkänna att jag inte läst ALLA, och det är möjligt att jag har missat "the big picture". Men fortfarande, den är, helt enkelt, jävligt tråkig. :OO Jag läste första delen för nåt år sen, med en måttlig glädje, den var väl sådära, det tog många timmar att slita mig igenom den lilla papperssamlingen. :) Jag vet inte varför känner mig manad att uttrycka denna - i vissas ögon - smädelse. :e

Deathwish?

------------------
Nu undrar du kanske varför jag skrev sådär..

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Första boken var roligast.. andra var relativt rolig. 3:e och 4:e kunde jag låtit bli att läsa.. den 5:e håller jag på att läsa nu.

Marvin är cool.

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Klart roligaste boken jag har läst =)
den första och andra är bäst :)
Helt suveräna =)

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
If theres nothing you can do about it - SCREW IT!

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

*letar fram lite rostiga rakblad, tjära och fjädrar* ;)

Jag älskar Liftaren - helt och hållet min absurda humor! :e

Hur man kan gilla Tolkien begriper jag däremot inte... Fullständigt genomkassa! :l

------------------
:stefan: - formerly known as Q

Medlem sedan mars 20016 260 inlägg

Sagan om ringen e ju skitbra böcker :)
Fast dom slår inte Wheel of time.. tyvärr är dom böckerna smärtsamt många och långa.

------------------
-------------------
Andreas Lännerberg
If theres nothing you can do about it - SCREW IT!

Medlem sedan sep. 20018 inlägg

Tycker inte heller liftaren är något speciellt. Håller helt och hållet med casca.

Medlem sedan juni 2001340 inlägg

JOOOO men de är ju så bra! allihop! Hur kan man inte gilla lysande resonemang som dessa:

"`You'd better be prepared for the jump into hyperspace. It's unpleasently like being drunk.'
`What's so unpleasent about being drunk?'
`You ask a glass of water.'"

"`You know,' said Arthur, `it's at times like this, when I'm trapped in a Vogon airlock with a man from Betelgeuse, and about to die from asphyxiation in deep space that I really wish I'd listened to what my mother told me when I was young.'
`Why, what did she tell you?'
`I don't know, I didn't listen.'"

------------------
... then I decided that I was a lemon for a couple of weeks. I kept myself amused all that time jumping in and out of a gin and tonic.

Medlem sedan maj 20002 993 inlägg

Första boken var bra. När jag läste den trodde jag att det här skulle bli den bästa boken jag skulle ha läst. Men det blev sämre. I mitten önskade jag att den var slut, massa tjavs med pinnar och nycklar och konstiga datorer :(
Sen blev den helt plötsligt väldigt bra igen. Kan det bero på att Marvin dog? Men slutet är definetivt en besvikelse. Vörför skulle dom dö? Varför skulle det tjatas så mycket om sannolikhetsaxlar - tråkigt.

Lite roligt att det dyker upp en så här tråd när jag just har läst ut alla böcker för en dag sedan :)

------------------
"Det blir bara stjärnor när jag skall skriva in lösenordet."
- Återkommande fråga på Spray support

254 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
127 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)