Har jag ingen erfarenhet av. Läste idag ut den första jag läst av honom "Partners" en "thriller" som handlar om en kille (advokat) som förskingrar 90 miljoner o flyr landet , byter indentitet men..... Läs den ;)
------------------
/Annelie
”Jag är varken hetero, homo eller bi, jag är bara sexuell.”
// Okänd polare till Gabby
En "dum" fråga
firman...filmen med Tom Cruise som advokat ? DÅ kan boken bara vara bra.
pelikanfallet...Med Julia Roberts ..Jatack
de utvalda
juryn...Filmen om pappan som hämnas på våldtäktsmannen på hans dotter ? J*igt bra film
regnmakaren
Skall nog läsa hans böcker
------------------
/Annelie
”Jag är varken hetero, homo eller bi, jag är bara sexuell.”
// Okänd polare till Gabby
Lustigt att du skulle nämna John Grisham, jag har nyss läst ut boken "The Brethren" (originalspråk) som var otroligt bra!
Så här säger baksidestexten:
Trumble is a minimum security federal prison, home to the usual assortment of relatively harmless criminals — drug dealers, bank robbers, swindlers, embezzlers, tax evaders and three former judges who call themselves The Brethren. They meet each day in the law library when they handle cases for other inmates, practice law without a licence, and sometimes dispense jailhouse-justice. And the spend hours writing letters. They are fine-tuning a mail scam, and it's starting to really work. the money is pouring in.
Then their little scam goes awry. It ensnares the wrong victim, a powerful man on the outside, a man with dangerous friends, and The Brethren's days of quietly marking time are over.
Den är mycket bättre än vad baksidestexten antyder... den där "powerful man on the outside" är inte vem som helst! :)
Finns boken inte på svenska ännu så läs gärna på engelska, språket är enkelt och det går hemst lätt att läsa.
------------------
/Petra If you see someone without a smile, give them yours.
Minst 3 och troligen 4 av hans böcker har ju blivit film med toppstjärnor. Jag är dessutom övertygad om att boken jag just läst ut kommer att bli film också. :)
Sen vet vi ju alla att böckerna alltid är bättre än filmerna, så läs så många du kan, du kommer inte att ångra dig!
------------------
/Petra If you see someone without a smile, give them yours.
Jag har läst nästan alla av Grishams böcker (tror jag i alla fall) och jag tycker att Firman är den allra bästa! :D Testamentet är hittils den enda jag inte tyckt om. Har just börjat läsa the Brethren. Hoppas den håller samma höga klass!