webForumDet fria alternativet

Php litteratur, uppföljaren!

PHP

8 svar · 600 visningar · startad av Chavez

Medlem sedan maj 20001 953 inlägg
Frågan#1

Hejsan!

Tänkte att ni skulle få vara med och välja Php bok till mig.
Så om det är någon som känner att han har lite tid över så gå gärna in på www.bol.com/se , sök på Php (titeln alltså) och kolla sedan igenom titlarna. Sedan skulle ni ju kunna tipsa mig :)

Eftersom jag inte har så stor kunskap i Php så blir det ju lite svårt att välja. Men jag har funderat på denna: http://booksonline.idg.se/idgbooks/prod_sida.asp?sku=4716XV&mscssid=5JBED2U4K2SR2LMK00A2T75VHBR34R49
Detta eftersom den var rätt billig (400 kr på bol (gamla bokus)) och sedan för att bible böckerna brukar börja från grunden och sedan jobba sig upp till ganska så avancerade saker (täcker allt alltså).

Men vad tycker ni? Har ni någon annan av dem som ni har läst och ni vill rekommendera? Det är ni som sitter på all kunskap ;)

------------------
<A HREF="mailto:djungelfredde@spray.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020

Medlem sedan juni 2000841 inlägg

Tips är att kolla med typ www.amazon.com finns ganska stor chans att man hittar billigare böcker där än i sverige..
Tjänade 300 spänn på senaste boken jag köpte.. :)

------------------
ps » Email » wF framed :e !

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Faktiskt är det bättre att köpa från Amazon.com i England (http://www.amazon.co.uk/) då betalar man nämligen momsen där och riskerar inte moms, tull och annat elakt om man köper från USA. Det är bara frakten som tillkommer och där kan man välja hur bråttom man vill ha grejorna. De har också väldigt bra service och man får klara besked om när böckerna skickas.

------------------
/Petra
Oh no, they killed Kenny!

Medlem sedan maj 20001 953 inlägg

Kan inte beställa från utlandet. Eftersom jag inte har kreditkort. Och min farsa vill inte lämna ut sitt :l

Men nu har jag i alla fall beställt Php4 Essentials från bokus. Skall komma nån gång i denna veckan.

------------------
<A HREF="mailto:djungelfredde@spray.se">Mvh Chavez
</A> UIN: 73975020

CyberPet:

och riskerar inte moms, tull och annat elakt om man köper från USA

Amazon har nu dragit pengarna från mitt konto, och den stämmer överens med vad jag hade tänkt mig.

Menar du att det tillkommer en avgift till någonstans på vägen :q

------------------
ps » Email » wF framed :e !

Medlem sedan feb. 20001 861 inlägg

Tull och moms kan tillkomma.
Har du tur slipper du.
Bara att hålla tummarna med andra ord... = )
/Adam

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

ps, svar ja. Får tullen syn på paketet och upptäcker att du inte betalat moms kan du bli belagt med både moms och tullavgift. Köper man från England så gäller momsen (VAT) som betalas där då England tillhör EU och så gör vi. Om jag inte minns fel är momsen "bara" 12.5% i England och Amazon.co.uk drar automatiskt momsen (du får meddelande om det när du betalar, på det slutgiltiga priset).

------------------
/Petra
Oh no, they killed Kenny!

Medlem sedan maj 2000755 inlägg

Jag har köpt ganska många internationella databokstitlar till mig själv och kollegor, när det gäller datorböcker har jag fått intrycket att det billigaste stället att handla på är <A HREF="http://"http://www.bookshop.co.uk/hme/hmepge.asp"" TARGET=_blank>internetbookshop</A>, en engelsk interbokhandel där man alltså slipper tullavgifter etc. Att handla från amazon i usa blir oftast en dyr affär i slutändan när det lilla inbetalningskortet kommer (är mer regel än ett undantag).

Har nu fått hem boken..

Detta fick jag betala "extra":
Moms 25% dvs 99kr
Speditionsavg + moms 63
Totalt 162 kr extra alltså.
Tullavgift syntes inte till, är det inte alltid med i priset (?)

Slutsats: jag är mycket nöjd med boken iallafall :)

r
Fraken på 50 (63) kr; kommer den alltid till?

------------------
ps » Email » wF framed! :e

[Redigerat av ps den 26 okt 2000]

258 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
120 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)