Man måste ju fråga här om ni har läst 'Liftarens guide till galaxen'? Om så, vad tyckte ni? Om inte, varför? Svaret är naturligtvis 42
Jag har läst den massor med gånger och den är lika bra varje gång... dom senaste gångerna har jag läst den på engelska och det har givit boken en extra piff... :
Så vad säger ni? är det den bästa boken som skrivits?
Jag har läst den 2 gånger på svenska och en på engelska.. Jag tycker att den är urbra. Bäst och bäst vet jag inte. Det finns ju olika böcker som är bra för olika saker. Jag gillar t.ex. Michael Endes böcker bra också.. =)
------------------ /Axel - www.AxelWeb.nu
"Om jag har flyt kan jag nog få lite tur." /Pernilla Wiberg
Jag rekommenderar också att spela spelet "Starship Titanic" som går helt i samma anda som böckerna. Starship Titanic nämns i förbigående i böckerna som en skepp som slets sig inför sin jungfruresa och spelet spinner vidare på den historien.
------------------
/Petra
Veni, Vedi, Visa – Jag kom, jag såg, jag handlade
Ni har väl också läst 'Dirk Gentlys holistiska detektivbyrå'? annars så måste ni läsa den... det är lästvång på den serien...
Håller på att läsa 'Last chans to see'... och kul skriven, dock inte lika mycket fantasieggande som hans övriga böcker... men så är det ju en dokumentärbok...