webForumDet fria alternativet

Vad är det för speciellt med Harry Potter?

Böcker

1 svar · 398 visningar · startad av erre

Medlem sedan maj 20001 215 inlägg
Frågan#1

Jag har hört mycket om Harry Potter på sistone har bara en fråga ang det: Vad är det för speciellt med han? Det kommer ju ut mängder med böcker hela tiden. Finns det någon slags undermening i hans böcker eller är det bara jag som har missuppfattat något?

------------------
Erik Proudly Presenterar:
eMejlen - eSidan - eFrågan

Medlem sedan dec. 19996 588 inlägg

Det kommer inte ut massor, det är planerat 6 eller om det var 7 böcker totalt. Det är samma längd som Harry går i skolan.

Harry Potter är en ung kille med lite speciella gåvor, han är nämligen trollkarl. Vi som läsare får följa med honom i skolan och alla saker en trollkarl måste lära sig. Sen händer det givetvis saker på skolan som gör att Harry och hans kompisar måste gripa in, för det finns både onda och goda trollkarlar och häxor. Harry är förresten en av de goda, men det hade du väl gissat dig till

Det roliga med böckerna om Harry Potter är att de inte är typiska barn/ungdomsböcker utan de kan läsas av alla åldrar och alla kan uppskatta dem lika mycket. Dessutom är det en av de få böcker som både pojkar och flickor läser lika mycket.

Jag rekommenderar dig att läsa första boken, Harry Potter och de vises sten. Du kan säkert hitta en pocketutgåva av den eller låna den på biblioteket. Jag tror att du kommer att tycka boken är både välskriven och rolig.

------------------
/Petra
Veni, Vedi, Visa – Jag kom, jag såg, jag handlade

256 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
130 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)