Har läst "Head First Java" och tyckte boken var grymt bra! Funderat på att skaffa mig en annan bok från "Head First" som sammanfaller bra med en födelsedagsönskning, men har svårt att bestämma mig för vilken. Bara att följa intresse tänker ni men har andå svårt att bestämma mig. Webbdesign (html, css etc) tycker jag att jag har bra koll på så det intresserar mig inte.
Några böcker jag funderat på från: http://www.headfirstlabs.com/books.php
Head First C# (kanske lite snabbt att byta/läsa annat språk när man precis läst en Javabok?)
Head First Design Patterns (Hört den är bra att läsa efter "Head First Java")
Head First Object-Oriented Analysis & Design
Har endast läst "Head First Design Patterns" och den rekommenderar även jag. Nu vet jag inte hur dina kunskaper är gällande objektorienterad analys och design, samt vilken kvalité boken i fråga håller men denna ordning är nog inte dum:
1. Head First Object-Oriented Analysis & Design
2. Head First Design Patterns
Med hjälp av dina kunskaper gällande objektorienterad analys och design, så tror jag det är enklare att förstå och ta till sig och se fördelarna med designmönster (därav ordningen). Boken om C# tycker jag alltså att du kan vänta med. Prioritera istället att fördjupa dina kunskaper om objektorientering genom att läsa de två andra böckerna.
270 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25