Jag skulle behöva lite hjälp med spanskan. Gärna nån som är ganska säker.
Det är nämligen så att jag måste hitta lite kurser som jag kan läsa på universitetet i mexico city för att åka dit. Problemet är bara att jag inte kan tillräckligt med spanska för att hitta kurserna på hemsidan.
Jag söker kurser som har med data, webb och design att göra. Jag skulle uppskatta det enormt ifall någon av er wF:are kunde hjälpa mig hitta lite kurser på sidan.
Ja, men kan du översätta dem åt mig? Det var ju liksom det jag ville ha hjälp med. Jag var väl lite otydlig...
r\ Så ifall någon kan hjälpa mig tolka tydals länk så skulle jag bli jätteglad. :) Jag lyckades uttyda att det fanns en fotokurs där, det skulle ju vara kul att läsa. :)
Som intagningskrav står det CV samt grundläggande kännedom om fotografering.
Det står att den riktar sig till avancerade kamerastudenter och professionella fotografer.
Kursinnehåll:
Del 1: Bilden, teori och koncept. Kursdeltagarna lär sig att definiera vad en bild är och vad som är en fotografisk bild, med grundläggande teorier.
Del 2: Digitaliseringstekniker: kamera och scanner. Kursdeltagarna lär sig digitaliseringstekniker för bilder, samt grundläggande kunskaper om hur man arkiverar digitala bilder.
Del 3: Fotograferingstekniker med spegelreflexkamera, metod och porträtt (?). Typ att man lär sig praktiskt i studio. Hmm... Nu börjar jag få lite ont om tid, så det får bli lite snabböversättning...
Del 4: Analys och skapade av bilder.
Del 5: Typ design.
Del 6: Typ Photoshop.
Del 7: Hmmm att ta bilder med respaldos. Måste vara någon term, förstår inte riktigt vad det ordet betyder. Någon fotograferingsteknik förmodligen.
Förutom kursen om fotografi, finns det (från första länken och klicka sedan på diplomados)
INFORMÁTICA Y TELECOMUNICACIONES (Datavetenskap & Telekommunikationer)
- Ethical hacking and countermeasures - börjar 12/04
- Auditoría informática: preparación para el examen de certificación (datarevision: förberedelse till certifikationen) - börjar 24/05
- Java para negocios electrónicos (Java för e-business) - börjar 31/05
- Seguridad informática (datasäkerhet) - börjar 27/06
Säg till om någon kurs låter intressant så kan jag översätta innehållsförteckning, etc.
Det finns lite andra datakurser, vet ej om de är intressanta eller aktuella:
- Access y VBA (tillämpad till företagsadministration)
- Excel y VBA aplicado a las finanzas (Excel & VBA tillämpad till [företags]ekonomi)
- Visual Basic avanzado aplicado a los negocios (avancerad Visual Basic tillämpad till företag)
De finns på första länken->diplomados.
284 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25