webForumDet fria alternativet

Hjälp med översättning till Norska och Danska

Språk

6 svar · 753 visningar · startad av Addeladde

Medlem sedan jan. 20013 406 inlägg
Frågan#1

Hej

Jag skulle behöva hjälp med att översätta några rader text till Norska och Danska. Finns det någon som skulle kunna hjälpa mig med det?

Det är följande sida som ska översättas till Norska och Danska.

Medlem sedan feb. 200115 571 inlägg

Som ett tips kanske det vore på sin plats att ha det på korrekt svenska till att börja med innan det översätts till andra språk. ;)
Texten är full av särskrivningar och rena felskrivningar.

Några särskrivningar såg jag att det fanns men brydde mig inte om dem eftersom just särskrivningar hanteras olika på olika språk. Vad finns det för rena felskrivningar?

Medlem sedan sep. 2007166 inlägg

Addeladde skrev:

Vad finns det för rena felskrivningar?

Syftningsfelen, de ständiga upprepningarna och de korta staplade huvudsatserna ger texten ett hackigt och väldigt tjatigt intryck.

Många av våra användare loggar in flera gånger per dag och skriver flera meddelanden. Just inloggningen från elevernas sida är det som vi värderar högst. Utan inloggningar från eleverna har inte lärplattformen något värde.

Jaha? Er produkt kommer alltså bäst till sin rätt om den faktiskt används?

Texten borde, som redan sagts, skrivas om innan man ens funderar på en översättning.

Medlem sedan sep. 2007166 inlägg

Addeladde skrev:

StefanG

Då är texten på denna sida helt åt helvete också?

Nej? Den kändes betydligt mer levande och inspirerad. Den första texten påminner dock mest om en motvillig skoluppsats där någon desperat försöker komma upp i "rätt" antal sidor genom monotona upprepningar.

Vklass är ett Sverige baserat företag som samarbetar med Softronic AB. Softronic är ett börsnoterat bolag på Stockholm Small Cap. Tillsammans med Softronic som har kontor på flera platser i världen tar vi nu Vklass utanför Sveriges gränser.

Medlem sedan okt. 20071 082 inlägg

http://ordbok.nada.kth.se/ lycka till :)

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)