webForumDet fria alternativet

SÄPO

Politik & samhälle

6 svar · 441 visningar · startad av Theon

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg
Frågan#1

Särskrivningspolisen SÄPO verkar ha goda ambitioner att stoppa missbruket med onödiga mellanrum i sammansatta ord. Nu när saligen avsomnade skrivihop, bara är ett minne, känns det trösterikt att orden övervakas.
http://hem.spray.se/sarskrivningspolisen/

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Härligt!

Synd bara att hemsidan är bland det läskigaste man sett på den här sidan millennieskiftet. :)

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

@nders skrev:

Synd bara att hemsidan är bland det läskigaste man sett på den här sidan millennieskiftet. :)

Ja, det var min första tanke också. Adressen känns inte så seriös heller. :p Frågan är när den uppdaterades senast.

Medlem sedan jan. 20023 554 inlägg

Förlåt mig men i glädjeruset efter att ha upptäckt sidan, såg jag inte att den verkar vara lika död som skrivihop.nu. Layouten är väl begränsad av Sprays ramverk, men de kunde åtminstone ha valt en annan färgkomposition.

Ska vi starta en egen wF-språkpolis-hemsida?

Medlem sedan dec. 2006608 inlägg

Jag håller med... Det där var inte vackert.

Särskrivningspolisen skrev:

På denna plats sedan augusti 2000

Känns som där har glömts ett Oförändrad i början på den meningen... :D

Medlem sedan dec. 2002529 inlägg

andyoumaydie skrev:

Känns som där har glömts ett Oförändrad i början på den meningen... :D

Under "Pågående kampanjer" så publicerar de faktiskt ett brev från februari 2001. Så helt oförändrad är inte sidan.

Medlem sedan mars 20024 456 inlägg

Något jag undrar över e ifall man får använda förkortningen SÄPO och sen även ha Polismärket på sin sida?

Vad säger lagen? Då sidan faktisk kan misstolkas, Då man använder dessa två saker på sin sida?

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.1dc6f849
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
137 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)