Jösses, är det en allvarlig text? Hoppas inte det!
Gillar första meningen i Conclusion: :)
When you buy a Mac you don't need to buy extra programs, everyting is already installed, like virus program.
15 svar · 1 596 visningar · startad av silfver
Skulle gärna vilja har lite synpunkter från er som är vana essäskrivare. Jag har fått i uppgift att sammanställa gruppens essä och har lite problem med källförteckning, samt sidhuvud och sidfot. Kan de se ut som de gör?
Ni kan väl ta en titt på pdf-filen och säga vad ni tycker. Bry er inte om grammatiken bara. ;)
Väldigt tacksam för all hjälp! Den ska vara inlämnad i dag, så snabba bud är ännu mer uppskattat. :bire
When you buy a Mac you don't need to buy extra programs, everyting is already installed, like virus program.
GunnarD skrev:
Jag skyller helt ifrån mig på mina vänner! Det är deras engelska. Jag hade innan du skrev din text ersatt deras conclusion med min egna. ;) :P
Men hur tyckte du att utformningen såg ut? Kan de se ut så?
Uppdaterad
Här kommer en uppdaterad version av essän. Är det nån som vill uttala sig om skrivningen? Annars får jag lämna in det som det är...
"Windows is addicted to the graphic card in the computer and the computer in the tests had the newest there was."
Lool :D. Ett windows som knarkar grafikkort! Vacker engelska för övrigt... Tar många timmar att rätta.
Om du pratar om beroende (dependencies) så är windows inte beroende
Jag hade tonat ner headern till en ljusare grå färg och inte haft en stor fet linje under den. Det blir jobbigt att hoppa över den när man läser. Men självklart - den funkar.
Rent innehållsmässigt - innehållets utformning - riktigt dåligt. I alla fall om det är en beskrivande/forskande uppsats. Den är full av värdeladdat material och personliga åsikter; de tester ni refererar till när ni tex. snackar om hur bra Win XP är jämfört med OS X - vilket test?? Sen måste man ha med hur datorerna var uppbyggda i respektive test, vilka program som man testade med osv. Er fotnot går till en dykarsida!! Haha.
Ex. "If you want to use a comupter whitout being afraid of viruses every time you're getting on to the internet Mac is the answer for you." Please explain to me how, exactly, you are able to "use a comupter whitout being afraid of viruses every time you're getting on to the internet"...
Men om det är ett uppdrag till Engelskan för att skriva prosa så funkar ju innehållet, även om engelskan inte gör det.
Sedan är Mac (produkt) en typ av dator, tillverkad av Apple (företag) med OS X som operativsystem. Microsoft är ett företag.
Tack för synpunkterna, Henke! :birp Hade varit skönt ifall jag fick skriva all text själv, men nu rör det sig om ett grupparbete så...
Själva essän ska vara en argumentativ sådan. Vi har väl kanske inte lyckats med det då. Så essän kan inte se ut som den gör? Hur borde den se ut? Om du nu bortser från vår hemska engelska. ;)
echoSwe skrev:
Sedan är Mac (produkt) en typ av dator, tillverkad av Apple (företag) med OS X som operativsystem. Microsoft är ett företag.
Har ändrat till "Mac OS vs. Microsoft Windows" nu. Bättre?
Nej, du måste skriva vilka versioner av respektive operativsystem... För det är stor skillnad mellan Windows 1 och OS X Panther.
Jag skulle aldrig lämna in något sånt här - argumenten är obalanserade, personliga och frågan är om man ens kan kalla dem för argument...
Jag hade nog hellre begått Harikiri än att lämna in den faktiskt... :D
För att ta ett explock: "What’s good with a Mac is that you don’t need to buy any extra programs to use it, everything’s already there when you get your Mac."
Jasså? Ja, då kan väl Adobe lägga ner då?
Slutsatsen är inte en slutsats; den är fortsatt "biased argumentation" och den balanserar inget som Mac kan mot vad Windows kan.
Sedan kan man fråga sig - fick ni uppsatsämnet tilldelat er, eller valde ni själva?
Henke, du har ju rätt. Fan vad jobbigt. :l Men nu är det så här. Jag sitter här ensam med essän, mina gruppmedlemmar har åkt hem till sina hemorter och skrivningen ska vara inlämnad i dag. Jag skiter i innehållet just nu. Jag kan inte göra annat. :(
Men hur ser sidhuvudet och footern ut? Hur ser källanvisningen ut? Är DE bra åtminstone? Det är det enda jag behöver veta.
Ska den vara inne idag har ni ju fortfarande 7 timmar på er. Det hinner ni en hel del på. Igång med Skype, kör igång gruppsamtal och skicka till lärarens e-post innan 23.59! Sånt är väl standard? Var det på IB iaf... (fast vi skrev ju bättre uppsatser) ;)
Nej, källhänvisningen e ju inte bra om den kommer till en dykarsida!
Och jag har redan kommenterat kring headern. Footern är ju standard (dvs. OK)
Tack igen då. Det får gå som det går, skickar in det nu. Jag kanske återkommer med betyget. :e
Lycka till! :birp
Goddamn, dra över texten till mig direkt nästa gång så ska du få se en korrläsare i högform... §e ;)
:stefan: skrev:
Goddamn, dra över texten till mig direkt nästa gång så ska du få se en korrläsare i högform... §e ;)
Haha, okay! Men jag tror vi bara hade 2.5p språk, dvs. 1.25p engelska, typ. :p Hoppas inte vi har särskilt mycket mer, men i så fall kanske jag återkommer! ;)
Hoppas det går bra med texten.
Lycka till!