webForumDet fria alternativet

Översätta till så många språk som möjligt!

Språk

4 svar · 567 visningar · startad av medialabs

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg
Frågan#1

Jag äger sedan ett tag tillbaka nu https://www.securityfocus.eu som jag tänkte göra om till en mindre Internationell (europeisk) informationssite om datasäkerhet med ett par mindre texter och snabbtips för hemanvändaren. Då jag inte behärskar allt för många språk så jag behöva få följande stycken översatta till så många språk som möjligt nu. Självklart kommer översättarens namn och webbadress/e-post att finnas med på den aktuella sidan som tack.

*Securityfocus.eu är en svensk webbplats som fokuserar på datasäkerhet och virusrelaterad information som är webbplatsens huvudsakliga bevakningsområde.

Som hemanvändare kan det vara svårt att veta hur man ska gå tillväga för att säkra upp familjens gemensamma dator eller frugans bärbara laptop. Nu har du möjlighet att utbilda dig själv och samtidigt höja nivån på säkerheten på datorn som du för tillfället sitter framför.

De flesta virus, trojaner, etc utnyttjar programfel som redan är kända och rättade. Därför kan man göra sig immun mot många problem helt enkelt genom att använda en uppdaterad version av programmen.

God datasäkerhet behöver inte kosta en enda krona. Det finns gott om gratis- och sharewareprogram på Internet som mer än nog uppfyller hemanvändarens kriterier på datasäkerhet för sin dator.

Fyra saker att komma ihåg!
Antivirus - Uppdatera antivirusprogrammet regelbundet med de senaste virusdefinitionerna.
Brandvägg - Använd alltid en uppdaterad brandvägg.
Antispionprogram - Utför regelbundna avsökningar för att utrota eventuella spionprogram.
Operativsystem - Håll dina system uppdaterade med de senaste program- och säkerhetsuppdateringarna.*

Även översätta meningarna:
Diverse gratisverktyg för dig och din dator!
Välkommen till Securityfocus.eu!

Jag tackar på förhand :)

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Babelfisk

Medlem sedan dec. 19998 277 inlägg

Lasp skrev:

Babelfisk

Babel är inte speciellt duktig :(

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

Om inte han kan (och jag hatar Israelisk saker) så nannar jag nu!

Medlem sedan mars 20023 686 inlägg

'Babelfisk' är inte allt för bra tyvärr..

259 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
133 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
124 ms — ändringar (db)