Skulle nog skriva webeditor, editor används en hel del inom den grafiska branschen för redaktörer.
Kort och gott, hur skulle ni översätta titeln "webbredaktör" till engelska? Ändamålet är visitkort (stående), så håll er hyfsat kort.
Tack på förhand!
18 svar · 3 759 visningar · startad av Dryden
Kort och gott, hur skulle ni översätta titeln "webbredaktör" till engelska? Ändamålet är visitkort (stående), så håll er hyfsat kort.
Tack på förhand!
Skulle nog skriva webeditor, editor används en hel del inom den grafiska branschen för redaktörer.
Jag skulle skippat titeln på visitkortet. Men det är jag det. ;)
Tänk bara på att särskriva; web editor.
Har också sett web editor-in-chief (chefredaktör, webben) om det finns en hel redaktion med nätredaktörer.
I det här fallet känns titel befogat (och jag måste nog ha med det), just därför jag försöker hitta en lämplig översättning.
Web editor har jag fått föreslaget från andra håll också och är väl det som ligger närmast just nu känns det som. Fler tips annars?
Lite OT kanske, men jag måste ändå fråga varför du _måste_ ha med en titel?
Varför inte göra ditt kort lite mer säljande och ersätta titeln med en text som berättar vad du kan hjälpa kunden med?
K@llen skrev:
Lite OT kanske, men jag måste ändå fråga varför du _måste_ ha med en titel?
Varför inte göra ditt kort lite mer säljande och ersätta titeln med en text som berättar vad du kan hjälpa kunden med?
Måste och måste. ;)
Företaget har en befintlig mall för visitkort och jo, jag kan säkerligen skippa titeln (har i och för sig inte kollat upp det) men jag lär inte få mer utrymme för att lägga till en "säljande text". Jag vill bara kort och konkret förtydliga mitt arbetsområde, that's it.
Det ska väl tilläggas att jag inte är någon titeljägare, vars stora uppgift här i livet är att få en fin titel på ett visitkort (för i så fall hade jag redan löst det). Jag vill bara ha en översättning på ordet "webbredaktör". :i
Okey, bara jag som är lite nyfiken på varför folk är så, hur ska jag kalla det; envisa med att ha en titel på sitt visitkort. Själv är jag lite allergisk mot titlar. För handen på hjärtat: hur mycket säger en titel om vad du kan göra för dina kunder?
Själv har jag bytt ut titeln mot: "Hjälper dig med ord som säljer".
Åter till ämnet nu. Tack för ordet. ;)
K@llen skrev:
Okey, bara jag som är lite nyfiken på varför folk är så, hur ska jag kalla det; envisas med att ha en titel på sitt visitkort. Själv är jag lite allergisk mot titlar. För handen på hjärtat: hur mycket säger en titel om vad du kan göra för dina kunder?
Själv har jag bytt ut titeln mot: "Hjälper dig med ord som säljer".
Åter till ämnet nu. Tack för ordet. ;)
Är man ensam i företaget alternativt alla har samma yrkesroller så finns det ju ingen anledning att ha titel. Däremot är det enklare med titlar i ett bolag med runt ett tiotal anställda eller fler.
Dessutom är titlar etablerade bland visitkort och jag sorterar dem exempelvis efter expertområde.
I K@llens fall skulle copywriter fungera lika bra. Eller till och med "Copywriter som hjälper dig att skriva ord om säljer." Men det är bara jag. ;) :e
Mitt kort lär du hitta ändå. Om du haft ett vill säga. Det är kvadratiskt. Att fastna i likformighetens fälla är farligt. Speciellt när det gäller marknadsföringen av sig själv. :)
Runt åtta-tio personer inom företaget och titlarna varierar, därför vill jag också sätta en titel på kortet för att snabbt kunna "identifieras". Sluta tjafsa nu om titelns vara eller icke vara, okej? ;)
Det finns väl egentligen inget annat alternativ än web editor? Det funkar hur som helst iallafall, åtminstone enligt Dictionary.com.
K@llen skrev:
Mitt kort lär du hitta ändå. Om du haft ett vill säga. Det är kvadratiskt. Att fastna i likformighetens fälla är farligt. Speciellt när det gäller marknadsföringen av sig själv. :)
Precis som A4 är det sååå uttjatat!!!1! :p
Anledningen till att alla visitkort har samma storlek är för att det finns produkter för det. Jag har en visitkortspärm. Hur ska jag få plats med ditt visitkort i den?
Då har ju K@llen uppenbarligen lyckats med att sticka ut, Pace. Vill du tvunget ha in det i din pärm finns det saxar. :)
Jag rekommenderar dock Pace att göra på följande sätt:
1. Köp in ett styck häftstift.
2. Leta rätt på mitt kort.
3. Tryck fast kortet (med hjälp av häftstiftet) på väggen strax ovanför din datorskärm. Alternativt på insidan av din ytterdörr. ;)
4. Klart.
Gislaved skrev:
Då har ju K@llen uppenbarligen lyckats med att sticka ut, Pace. Vill du tvunget ha in det i din pärm finns det saxar. :)
Att skriva sina kontaktuppgifter på en säl är också att sticka ut, men inte särskilt praktiskt. Frågan är vad man ska med ett visitkort till i sådana fall.
Konstigt att tråden dog. :OO :e ;)
Hur som helst, jag tänker använda "web editor" tillsvidare. Och jag är redan trött på kortet. ;)
...och helt om marsch. Efter att ha sett ett korr på kortet så dumpar jag den engelska titeln, det såg inte klokt ut. :P