webForumDet fria alternativet

Tips på ämnen att hålla föredrag om...

Studier & utbildning

15 svar · 1 627 visningar · startad av nidron

Medlem sedan jan. 2005257 inlägg
Frågan#1

Tjo!
Ska hålla ett kort föredrag om något.
Förslagsvis kunde man hålla tal om sitt fritidsintresse, men eftersom jag inte har ngt intressant sådant tänkte jag be er om tips på vad man kan prata om, under ca 3min? =o)

Medlem sedan juli 200012 978 inlägg

För vilken typ av aditorium?
Målgruppens sammansättning!
Varför jag har funnit lyckan på nätet. Hur kan wF vara ett forum för just dig!
Skriv stolpar och skapa nyfikenhetsgrejor.

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Jag pratade om skägg en gång. Det tyckte läraren om. :) Prata om sånt folk intresserar sig för? Så de slipper somna. Vet du varför mattan på de flesta biljardbord är gröna?

Medlem sedan sep. 20051 758 inlägg

På din hemsida har du ju skrivit mycket intressant text för dem som kan latin eller vad det nu är (jag hittade länken när jag klickade på ditt medlemsnamn). Det tar kanske ca 3 min att hålla föredrag om på svenska. Jag hoppas bara du själv vet vad det betyder.

Medlem sedan maj 20018 027 inlägg

b242569 skrev:

På din hemsida har du ju skrivit mycket intressant text för dem som kan latin eller vad det nu är...

Menar du:

Lorem ipsum dolor sit amet,...

Jag tror snarare det är klingon. ;)

b242569 skrev:

På din hemsida har du ju skrivit mycket intressant text för dem som kan latin eller vad det nu är (jag hittade länken när jag klickade på ditt medlemsnamn). Det tar kanske ca 3 min att hålla föredrag om på svenska. Jag hoppas bara du själv vet vad det betyder.

Det finns en förklaring till texten här :)

Medlem sedan mars 20032 667 inlägg

nidron skrev:

... tänkte jag be er om tips på vad man kan prata om, under ca 3min? =o)

Något du är intresserad av. Något du brinner för. Det är först då framförandet blir bra. Vad något är vet bara du själv.

Kära nidron, jag tror att UlfT och de flesta som syyslar med layout vet vad Lorum Ipsum betyder.
Jag håller med K@llen, satsa på något du har intresse och kunskap om, gör åhörarna nyfikna genom att visa att du kan mer.

Lasp skrev:

Kära nidron, jag tror att UlfT och de flesta som syyslar med layout vet vad Lorum Ipsum betyder.

Missade du att jag tipsade b242569 om länken, eftersom h*n inte verkade veta varför Lorem Ipsum fanns på min sida?

UlfT's inlägg var antagligen ironiskt, ja.

Tillbaka till föredraget då! Vad har du för intressen och vilket är lyssnarna?

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

b242569 skrev:

Menar du mig? Vart hittade du den texten? :D

Klassiska ämnen är ju "Vattnets betydelse för sjöfarten" eller för att citera ovanstående inlägg:
"Tala är silver, tiga är Guld"

nidron skrev:

Missade du att jag tipsade b242569 om länken, eftersom h*n inte verkade veta varför Lorem Ipsum fanns på min sida?

UlfT's inlägg var antagligen ironiskt, ja.

Jag Björn (kalla mig han i fortsättningen) undrar fortfarande varför hon (om du nu heter det som är skrivet högst upp till vänster på din sida) har den texten där. Kanske att du kan hålla ditt föredrag om något av det (länken).

I alla fall av fejkade sidor och texter har det latinska innehållet funnits för att förvilla Fi.
Så även i detta fall.

Lycka till med föredraget!

Jag kanske helt enkelt borde hålla ett föredrag om vad Lorem Ipsum kan användas till ;D

Tack för alla svar!

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
123 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
123 ms — ändringar (db)