webForumDet fria alternativet

Värda mackor!

Mat & dryck

35 svar · 1 473 visningar · startad av M.Cheraghi

Medlem sedan juli 20015 107 inlägg
Frågan#1

Upptäckte precis hur gott det är att ta Santa Maria tortilla(stavning?) mjuka bröd/wraps eller vad dom nu kallas, ihop med smör, överdrivet mycket isbergssallad och lagom mycket Arla hushållsost.

Det blir riktigt värda 02:30 mackor. :e

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

Kanske kan vara på sin plats också att tala så folk förstår.
Två förklaringar krävs.

1. Vad betyder värda? Värdelösa? Varför äter du dem i så fall?
  2. Vad betyder ftw?

Pafa!

Medlem sedan juni 20006 031 inlägg

Det behöver inte vara så avancerade mackor för att de ska vara goda, det är ofta man slänger ihop nåt snabbt som blir riktigt lyckat.

@ / Vad jag vet så står ftw för fuck the world, men hur det passar in i hans mening har jag ingen aning om. ;)

@nders skrev:

Kanske kan vara på sin plats också att tala så folk förstår.
Två förklaringar krävs.

2. Vad betyder ftw?

Pafa!

Anders, det finns två olika begrepp, någonting som är värt och någonting som är ovärt. Det sistnämnda är värdelöst, men när någonting är värt, då är det bra. :)

Glenfiddisch(stavning) är värt!

Ärtsoppa är ovärt!

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

Pedda skrev:

@ / Vad jag vet så står ftw för fuck the world, men hur det passar in i hans mening har jag ingen aning om. ;)

For the win såklart. :p

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

M.Cheraghi skrev:

Anders, det finns två olika begrepp, någonting som är värt och någonting som är ovärt. Det sistnämnda är värdelöst, men när någonting är värt, då är det bra. :)

Glenfiddisch(stavning) är värt!

Ärtsoppa är ovärt!

Ordet värde måste sättas i förhållande till något. Det går inte att använda separat. Jag misstänker att det i detta fall menas att mackorna är värda att ätas, men det framgår inte av texten. De kanske var värda att göras, att tittas på, att slängas....ja vad är de värda? :)

Värdelös kan användas separat eftersom det står för 'utan värde'.

legis skrev:

Ordet värde måste sättas i förhållande till något. Det går inte att använda separat. Jag misstänker att det i detta fall menas att mackorna är värda att ätas, men det framgår inte av texten. De kanske var värda att göras, att tittas på, att slängas....ja vad är de värda? :)

Värdelös kan användas separat eftersom det står för 'utan värde'.

Men hallå! HALT!

Vaddå måste, rent gramatiskt, men nu har jag slutat skolan så det finns ingen anledning att följa regler längre. ;)

Hon den där bruden med crazy legs var fett värd!
Men däremot den där bruden som spydde ner hela golvet, hon var rätt ovärd!

Jag tycker det fungerar alldeles utmärkt! :e

Jag tycker nog mest att man ska uttrycka sig med ord folk förstår.
Jag kan hitta på en hel drös skumma akronymer och uttryck som ni inte förstår, om det nu ska vara på det viset.

Vill ni att man inte ska förstå vad ni skriver?

Medlem sedan dec. 2003229 inlägg

Det handlar ju om att vara speciell, precis som alla andra ;)

Medlem sedan juni 20023 097 inlägg

@nders skrev:

Vill ni att man inte ska förstå vad ni skriver?

Det M.Cheraghi gör är att försöka skilja sig från den äldre generationen.

Men tyvärr misslyckas M.Cheraghi med detta, tack vare att ett antal äldre generationer gjort precis likadant. :bla

Troll skrev:

Det handlar ju om att vara speciell, precis som alla andra ;)

Precis. Att utmärka sig, göra sig speciell, skilja sig från mängden. Men att göra tillsammans med alla andra i sin generation. :L

Det M.Cheraghi gör är att försöka skilja sig från den äldre generationen.

Jag vill nog påstå att jag tillhör samma generation som M.Cheraghi, och ändå förstår jag ingenting. :D
Det måste bero på allt skägg. :)

mvh

Medlem sedan juni 20006 022 inlägg

Eftersom ni gled ifrån ämnet så flyttar jag tråden ifrån Mat & Dryck.

Medlem sedan juli 20044 453 inlägg

M.Cheraghi skrev:

Men hallå! HALT!

Vaddå måste, rent gramatiskt, men nu har jag slutat skolan så det finns ingen anledning att följa regler längre. ;)

Hon den där bruden med crazy legs var fett värd!
Men däremot den där bruden som spydde ner hela golvet, hon var rätt ovärd!

Jag tycker det fungerar alldeles utmärkt! :e

Du får givetvis prata hur du vill, men det låter inte särskilt intelligent. Det kanske är coolt idag att uttrycka sig obildat? Jag börjar nog bli för gammal :)

Medlem sedan feb. 20041 816 inlägg

Fett keff len bre yalla yalla!

Näe, allvar nu: när jag var yngre tyckte jag att det var lite häftigt att uttrycka mig annorlunda, jag använde ett slarvigare språk för att inte verka så ordentlig och up-tight som man kan verka om man hela tiden talar korrekt. Så här på äldre dagar(haha) så ångrar jag det lite eftersom jag märker att mitt tal inte är så bra som jag kanske önskar att det vore. Jag jobbar på det fortfarande... små, små steg var dag.

M.Cheraghi: Annars kan man använda formbröd istället för tex-mex-brödet. Det finns en fullkornsvariant som är nyttigare, saftigare, godare(smaksak) och överlägset mer mättande än vanligt vitt formbröd. Jag tror det blir billigare också. :)

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

@nders skrev:

Klarar man inte av att lista ut det från sammanhanget så, tja, då har man väl missat en otroligt spännande diskussion om nattmackor. Kan alla sluta upp med att vara så moraliskt indignerade över användandet av ett slanguttryck i en fullkomligt meningslös tråd? Här pratas mackor, inte språk.

silfver skrev:

For teh win, om jag får be.

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

Värda mackor! http://www.webforum.nu/attachment.php?attachmentid=8219

Aningens lustigt uttryck måste jag säga. "Fett bra" och sådär är ju en sak... "Värda <substantiv>" är lite udda. Men det är bra att vara kreativ och prova nya grepp... utveckling...

Medlem sedan apr. 200312 679 inlägg

silfver skrev:

spango skrev:

Kan alla sluta upp med att vara så moraliskt indignerade över användandet av ett slanguttryck i en fullkomligt meningslös tråd? Här pratas mackor, inte språk.

spango skrev:

For teh win, om jag får be.

Bah. Bestäm dig. :P

Medlem sedan juli 200412 913 inlägg

For The Weed kanske?!

Sen är frågan, i vilket sammanhang en tråd som handlar om mackor (mat) flyr flyttad från matforumet till Språkforumet. :e

Men iaf, det är år 2005 just nu, och folk utrycker sig fram och tillbaka på olika sätt, jag tycker inte att det låter mer eller mindre inteligent för att twistar språket lite. Bildad eller inte, tycker inte det har något sammanhang heller.

Tråden får gärna flyttas tillbaka till Mat & dryck igen!'
Den handlar ju för bövelen om mina exeptionellt värda mackor! Med betoning på värda!

Medlem sedan juli 20023 617 inlägg

Språket förändras hela tiden. Inget konstigt med det...

Isbergssallad är gott! Testa att slänga in lite rucola och en bit brie nästa gång...jäklar...fel forum...

268 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
121 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
134 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
132 ms — ändringar (db)