webForumDet fria alternativet

Brainstorm: engelska ord med anknytning till texter

Språk

4 svar · 379 visningar · startad av K@llen

Medlem sedan mars 20032 667 inlägg
Frågan#1

Hej,

Jag behöver er hjälp. Hjälp mig att fylla listan med ord på engelska som har anknytning till texter. Både slang och "korrekta" ord är välkomna. För att alla ska haja börjar jag med några exempel:

Pen
Pencil
Word
Text
Character
Article

Tack för hjälpen. :)

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

literature, poem, novel, note, phrase, paragraph, sentence, grammar, spelling, punctuation, font, ink, eraser, author, copywriter, proofreader, linebreak, typography, draft, prose, quote/quotation, language, revise/revising, letter, dash, comma, parenthese, composition

Medlem sedan dec. 20025 871 inlägg

Lyrics?

Medlem sedan feb. 20042 594 inlägg

Essey (uppsats), genre, typo (skrivfel), hyphen (-), colon (:), apostrophe ('), brackets ((), [], {}, <>), quote (citat), semicolon (;), slash (/), space ( ), asterisk (*), ampersand (&).

Medlem sedan dec. 19996 592 inlägg

Du kan använda den här tjänsten för att hitta synonymer till orden ovan. En sökning efter "text" ger bland annat följande förslag: argument, body, consideration, content, contents, context, document, extract, fundamentals, head, idea, issue, line, lines, main body, matter, motif, motive, paragraph, passage, point, quotation, sentence, stanza, subject, theme, thesis, topic, verse, vocabulary, wording, words

250 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25
125 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
121 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
126 ms — ändringar (db)