Det är väl bara nått vanligt busstreck. Tror inte det är någon aktiv klottrare som skrivit enligt den formeln. Inom den här kulturen skriver man inte "jag är bättre än dig". Om man t.ex ogillar en person, då kör man helt enkelt rakt över den personens signatur, eller drar ett streck rakt över om man är feg och inte vill tillkännage sig själv för framtida konsekvenser i form utav misshandel osv som förekommer i kulturen.
SEN är inget jag känner igen, men SEEN är en gammal målare från New York, han är bland de kändaste i graffitikulturen. (https://www.seenworld.com)
Adam, är inte direkt heller något jag känner igen, men däremot Adams (med ett S på slutet) håller/höll på med streetart, där han satte upp affischer som det stod just "Adams" på, men det gäller Stockholm och inte Umeå vad jag vet. Nothing more, nothing less.
Så min bedömning är att det var väl någon som hade lite att göra för stunden. Eller något liknande, för det är inte många som använder sitt förnamn som signatur, har hänt dock att HOOK i Stockholm använt sig utav sitt förnamn Tony när han målat, han är en av få. Annars kan det vara nån liten tomte som råkade komma över en sprayburk och lekte med den. Du råkar inte ha bild på det hela? Ganska lätt att urskilja ativa skickliga målare från toys alternativt icke målare.
Sen finns det ju en film som heter "jag besökte utställningen SEN" och den handlar om graffiti. Och sen om det finns någon utställning som heter/hette SEN vet jag ej, Men om detta kanske har något samband?
Själv har jag ingen aning, Men det e ju inte helt omöjligt, Men sen om det passar så bra med din text "Adam är bättre än SEN"...
Sen finns det ju en film som heter "jag besökte utställningen SEN" och den handlar om graffiti. Och sen om det finns någon utställning som heter/hette SEN vet jag ej, Men om detta kanske har något samband?
Själv har jag ingen aning, Men det e ju inte helt omöjligt, Men sen om det passar så bra med din text "Adam är bättre än SEN"...
Hmm, inte vad jag vet, du har nog fått det om bakfoten, men däremot finns det en film som heter "Style wars" och söker man på "Jag besökte utställningen sen" på google får man en länk till http://www.dvdforum.nu/?act=shoart&id=255
När hon väl kom dit visade det sig att ungarna bara höll på att breakdansa. Hon frågade en polis på platsen "Vad är det som står på?". Polisen sa åt en av ungarna: "Visa det där du gjorde nyss". Killen reste sig upp och gjorde lite motvilligt några "moves". Martha blev fascinerad och försökte senare spåra kulturens rötter. Detta gjorde hon i samarbete med Henri Chalfont, som senare skrev boken "Subway Art". Henri höll på med en utställning om graffiti-kulturen, och jag fick syn på en liten tidningsnotis om det. Så jag ringde upp honom och sa att jag ville göra en liten film om det här, för i det nedbrutna New York vi lever i där ingen bryr sig om ungdomen verkar det här vara en hoppfull sak, och det verkar spännande.
- Jag besökte utställningen sen, och Henri och jag började prata. Vi kom överens om att filmen främst skulle handla om graffiti, och sekundärt om "B-boy breaking". Graffiti-ämnet visade sig vara så rikt och komplext att det skulle bli för mycket att lägga in något annat. Det var inte så mycket fråga om att berätta en historia som att fånga en historia
Förövrigt är stylewars en riktigt bra dokumentär från början utav 80 talet, men både intervjuer från målare, polisen politiker, målarnas mödrar, vänner osv. Men kulturen är sig inte ett dugg lik 80 talet, idag är det mkt våld och rån och brist på respekt.
men dokumentären är riktigt bra :)
261 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.6fe65c25