webForumDet fria alternativet

Humor?

Språk

2 svar · 342 visningar · startad av Toreakina

Medlem sedan mars 2005170 inlägg
Frågan#1

Finns det någon som vet om det finnes liknande författare som Neil Gaiman och Terry Pratchet som håller samma humorkvalitet?

Jag personligen är barnsligt förtjust i boken "Goda omen" som de gemensamt författat.

Tips?

Medlem sedan juni 20008 205 inlägg

Douglas Adams (Liftarens Guide..., The Salmon of Doubt och Dirk Gently-böckerna) är det enda jag kan komma att tänka på om man ska ha modern "fantastic fiction". Både Pratchett och Gaiman kommer dock båda från en klassisk brittisk humortradition. Du kanske kan ha en viss behållning av Saki, en brittisk satiriker som verkade vid sekelskiftet 1800- och 1900-talen.

Medlem sedan mars 2005170 inlägg

spango skrev:

Douglas Adams (Liftarens Guide..., The Salmon of Doubt och Dirk Gently-böckerna) är det enda jag kan komma att tänka på om man ska ha modern "fantastic fiction". Både Pratchett och Gaiman kommer dock båda från en klassisk brittisk humortradition. Du kanske kan ha en viss behållning av Saki, en brittisk satiriker som verkade vid sekelskiftet 1800- och 1900-talen.

Hm, att jag glömde att nämna att Adams redan var noterad i mitt förråd var ju dumt ;) men Saki har jag då i min lilla blå låda aldrig hört talas om. Tack för tipset :)

253 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e
122 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
128 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
121 ms — ändringar (db)