Jag sitter här i och pular med en engelska uppsats men har fastnat på ett ord. Jag har det på tungan men kan inte riktigt hitta den specifika benämning.
I sammanhanget ska jag berätta om ett liv i fattigdom men vill istället använda mig av ett annat ord. Jag vet att det finns, dock kommer jag inte på det för tillfället.
Ett liv i fattigdom är även kallat ett fattigdoms* liv (där stjärnan skall ersättas med ordet som söks.)
För att jag ska kunna få så många svar som möjligt kvittar det vilket språk ni svarar i. Alla är inte duktiga på engelska, så av dessa användare tar jag mer än gärna emot svenska ord och benämningar som jag sedan utan större problem översätter på ett eller annat vis. Om det dock skulle vara någon som hade ett förslag på engelska (som jag kommer använda mig av i min uppsats) skulle det ju vara det ultimata.
Ahh, det var just ett sådant ord jag letade efter. Men heter det inte povertystruck i det fallet?
R. Jag kan väl slänga med sammanhanget så det inte blir några missförstånd.
Both books depict the miserable sätt in ordet lives of respective male protagonist in a manor that emphasizes the cleavage between the wealthy and the needy.
265 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2