:stefan:Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg
spango skrev:
Glocalnet, kanske?
Enligt versionen jag hört kommer idén med baggykläder från fattiga familjer där de inte hade råd att köpa nya kläder till barnen, utan de blev tvungna att ha storebrorsans urvuxna kläder.
Vidare har jag hört talas om att det finns vissa skolor som låter barnen leka cowboys och indianer. Se där svenska skolans hyllning av minoritetsförtryck!
..och enligt vad jag har hört hänger kläderna på trekvart eftersom det ska se ut som om de tyngs ner av vapen - pistoler och annat gulligt. :l
Eclipse skrev:
"The Nigga Ya Love To Hate"
http://www.azlyrics.com/lyrics/icecube/theniggayalovetohate.html
Låt mig berätta om den svenska skolans hyllning till svart gangsterkultur.
Under 80-talet var det många svarta som fick sitta i fängelse dömda för brott med vapen, knark och annat ...
I fängelset fick man inte ha skärp eller skosnören. När de frihetsberövade kom hem, fortsatte de att ha byxorna hängande och skor utan snören.
Skor utan snören har inte hittat riktigt hem till de svenska kiddsen, men varje pojke med självaktning har byxorna på halva rumpan -- och de är INTE inspirerade av Ronny & Ragge. Tyvärr!!
Så... den amerikanska gangsterkulturen hyllas i svenska skolor... och är inte det lågt så vet jag inte vad som är lågt!
Vänta nu här... Du får det att låta som om skolan uppmuntrar ungarna att gå med hängiga jeans. Så är det väl ändå inte?
Man hyllar väl knappast något bara för att man inte förbjuder det?
Web-TorMedlem sedan nov. 200013 890 inlägg
nitro2k01 skrev:
Vänta nu här... Du får det att låta som om skolan uppmuntrar ungarna att gå med hängiga jeans.
Där jag gick i skolan hade rektorn satt upp anslag överallt om detta. Typ:
"Stöd den svart gangsterkulturen - använd hängiga byxor!"
Var det inte så på din skola?
FuelMedlem sedan okt. 20001 285 inläggOm någon är "neger", arab el asiat så tänker/säger jag neger/arab/asiat. Det har inget med rasism att göra utan att dom just är negrer/araber/asiater. Dom kallar mig vit/skandinavisk/svenne för att jag är just det och utan att jag bryter ihop för det. Jag har vänner som är negrer/araber.
Ska man som neger/arab/asiat börja gråta för att någon kallar dom för just det utan att vara rasistiska eller borde man vara stolt över sitt ursprung/ras istället ?
Den här diskussuionen är så typisk svensk....
Fuel skrev:
utan att dom just är negrer/araber/asiater.
Så du kallar utvecklingsstörda för mongon, samer för lappar och överviktiga för fetton också, eftersom de "ju är just det" och utan någon som helst förståelse för att vissa beskrivande etiketter kan vara nedvärderande för den som beskrivs?
Och jag som trodde att empatisk förmåga och normalt hyfs var typiskt svenskt...
Förövrigt, folk som använder "typiskt svenskt" i negativ mening är landsförrädare och bör behandlas som sådana.
FuelMedlem sedan okt. 20001 285 inläggnej.. jag kallar utvecklingsstörda för utvecklingstörda .. araber för araber
Du försöker vinkla lite .. uvecklingstörda --> mongo .. då borde du ju mena neger --> blatte också .. liite skillnad.
Jag har 1/4 same blod OCH JA JAG ÄR EN LAPP...
kanske glömde säga att mina neger vänner kallar sig själva för negrer .. men dom kanske är speciella negrer :L
CcolioneMedlem sedan juni 20014 421 inlägg Undrar om betydelsen neger i neger och president kommer att ändras nu (om 10 dagar eller så) när presidenten är neger?
spangoMedlem sedan juni 20008 205 inlägg
Web-Tor skrev:
Där jag gick i skolan hade rektorn satt upp anslag överallt om detta. Typ:
"Stöd den svart gangsterkulturen - använd hängiga byxor!"
Var det inte så på din skola?
Det var så på min skola. Och de som inte låtsades deala crack fick en lapp hem som föräldrarna fick skriva på. Typiskt svenskt!
colione skrev:
Undrar om betydelsen neger i neger och president kommer att ändras nu (om 10 dagar eller så) när presidenten är neger?
"Neger och bitter vit landsortsbo"?
MyskoMedlem sedan juli 20071 068 inlägg
colione skrev:
Undrar om betydelsen neger i neger och president kommer att ändras nu (om 10 dagar eller så) när presidenten är neger?
Det blir "President och President!" :OO
Eller "President och white trash"
MMeleaMedlem sedan juli 20033 147 inlägg
MyskoMedlem sedan juli 20071 068 inläggJo Chris Rock är en skön lirare.
Bättre version på tuben.
http://se.youtube.com/watch?v=OesOn1yz4ew
TTypeMedlem sedan mars 20021 239 inlägg Vi brukar kalla spelet Friskis o svettis. Då slipper man problemet.