"kodade"?
Den här diskussionen kom upp på ett annat håll och jag vill gärna ha lite förslag på vilka ord som kan passa. Vad säger ni när ni gör hemsidor i html? Typ som i meningen: "Jag satt uppe hela natten och _______ html".
25 svar · 969 visningar · startad av Fia
Den här diskussionen kom upp på ett annat håll och jag vill gärna ha lite förslag på vilka ord som kan passa. Vad säger ni när ni gör hemsidor i html? Typ som i meningen: "Jag satt uppe hela natten och _______ html".
"kodade"?
haxxade. ;D
"programmerade" fungerade förut då det lät lite mer avancerat. Nu är det ju verkligen störtlöjligt att säga programmerade. ;)
skrev
Jag satt uppe hela natten och pillade med html
Kodade...även om jag har hört att det inte är riktigt "rätt".
designade?
"Kodade" eller, om man tycker det låter för techy, "skrev". Jag lägger in veto mot "designa" och "programmera" HTML ;)
"hackade ihop lite" :)
Äsch!
Kodade html är ju lika rätt som att man kodade ett brev till en kompis i word ;)
Kan vi inte enas om 'meckade' ?
Jon skrev:
Äsch!
Kodade html är ju lika rätt som att man kodade ett brev till en kompis i word ;)
Kan vi inte enas om 'meckade' ?
Visserligen är jag, till skillnad från dig verkar det som ;), ovän med det förbannade gemet i Word, men om man skriver HTML-koden själv istället för att låta en WYSIWYG-editor göra det åt en så kodar man ju faktiskt själv.
Varför inte arkitektera html? ;)
knackade?
Min gamla lärares favoritord: Pryttlade! :e
knackade är det som gäller
Jag satt uppe hela natten och programmerade htlm!