Den här tråden gav mig inte den informationen jag ville ha. Jag skulle vilja veta hur man ska göra med förstasidan på en rapport. Var man ska placera namnen och allt sånt där. Någon som vill göra en gif-bild eller bifoga ett dokument som mall?
Jag minns inte riktigt vad min lärare sa, men jag minns att man skulle ha sitt namn på någon sida. Rapporttyp på en annan. Längst ner någonstans skulle vi ha handledare.
Så jag vet inte riktigt om jag kan skriva såsom du gjort.
Om läraren har speciella krav på hur rapporten ska se ut är det nog inte så dumt att fråga läraren. Vi andra kan ju bara gissa. Det finns inte någon mall som gäller alla typer av rapporter. :)
Om läraren har speciella krav på hur rapporten ska se ut är det nog inte så dumt att fråga läraren. Vi andra kan ju bara gissa. Det finns inte någon mall som gäller alla typer av rapporter. :)
Hon kräver att rapporten ska se ut som en rapport. Det måste ju finnas någon slags mall för upplägg av förstasidan och så vidare? :)
Ska sammanfattningen vara före eller efter innehållsförteckningen?
Ska sammanfattningen vara före eller efter innehållsförteckningen?
Jo, sådant finns det ju, men det är ju rätt självklara grejer, och som du hittar i tråden du länkade till i första inlägget. Kolla gärna på länken som PeW postade, http://www.idt.mdh.se/kurser/cd5250/dfm01/projekt/rapport.pdf
Det ger en bra sammanfattning av hur en rapport ska vara uppbyggd, inklusive tips om förstasidan.