Måste säga att jag inte är något fan av Spansk fotboll men är oerhört glad att Real Zaragoza vann över Real Madrif med 3-2 efter förlängning. Hoppas Madrid går på fler nitar! :birp §e
Om man bortser från att det hela faktiskt handlade om att Madrid förlorade, så skulle jag vilja säga grattis Zaragoza som faktiskt vann finalen - även fast det inte märktes i skuggan av R. Madrids förlust. Det var en bra match, men jag vill gärna se reprisen igen av Real Madrids bortdömda mål i 115:e matchminuten... Undrar jag om inte han ( Raúl? ) var påväg tillbaka bakom backarna.
men jag vill gärna se reprisen igen av Real Madrids bortdömda mål i 115:e matchminuten... Undrar jag om inte han ( Raúl? ) var påväg tillbaka bakom backarna.
Det håller jag med dig om att de kan ha varit tveksamt men även de på linje bli trötta, det är inte bara spelarna! ;)
Svaret är inte helt enkelt, men Real Madrids smutsiga historia ligger till grund för föraktet. Att man under hela Francotiden var regeringens lag har gjort att man har fått ekonomiska fördelar ända sen 40-talet. Att Ultras Sur, Real Madrids stora supporterklubb, har högst nazistiska åsikter och att man lyckas få stora delar av publiken att göra apljud åt svarta motståndare är något som får mig att må illa. Att spelarna inte tar avstånd från dessa idioter på läktarna får mig bara att vomitera än mer, speciellt när stora Madridspelare som Guti och Redondo till och med ställer upp på bild tillsammans med dessa sjukhuvuden.
Allt ligger för djupt rotat för att en icke insatt ska kunna förstå.
Eh, ursäkta - men har, typ, inte alla lag extremister? Vare sig de är nazister eller inte. Att Guti och Redondo ställer upp på bilder med sjukhuvuden? Är det vilken supporter som helst som är med på dessa bilder, eller är det just en extremist? Att laget skulle ha ekonomiska fördelar idag gentemot andra spanska lag har jag även där svårt att tro.
Guti och Redondo ställde upp på bilder med just Ultras Sur, den mest extremistiska falangen av alla inom Real Madrid.
Att de har ekonomiska fördelar råder det knappast någon tvekan om efter att de sålde sin träningsanläggning, Ciudad Deportiva, till Madrid. Klubben ägde marken till 33% och den opartiska värderingen gav att marken var värd totalt 800 miljoner. Ändå fick Real Madrid ut 4,5 miljarder för marken, trots att den inte var värd i närheten av det priset och att man även fick fortsätta disponera området gratis. Om detta är att kalla ekonomiska fördelar återstår väl dock för er att avgöra. Tilläggas ska väl kanske att det var för bland annat dessa pengar som Zidane köptes in. Sportsligt? Inte om ni frågar mig.
Vad min signatur beträffar så har jag inte lagt ner jättemycket energi på att skriva antimadridista, det var några enkla knapptryckningar bara. Självfallet älskar jag Barça mer än vad jag tycker illa om de vita.
Varför allt ont mor Real Madrid?
Om man får fråga..
Är inget spanskt fotbolls-fan ja heller men då kan man lika bra börja klaga på Chelsea...
Det finns en artikel i S för ett tag sedan som tog upp spansk fotboll. Ta och läs den sa förstrar du säkert en del av hatet mot just Real. :l
Dock ska man inte ta ifran dem att de spelar en underbar fotboll. Som fotbollsälskare sa gläds man at varje sekund man kan se när Real spelar. Eftersom man själv bor i CH sa hade man ju hoppats att Milan skulle fa Real i semin i CL, men sa blir det ju inte. Men men, nästa ar kanske.
:bire
252 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.a51de22e