Haa, Norges bästa hockeyspelare vet ju alla vem det är, Per-Åge Skröder!
Och 2:a platsen kommer Hv aldrig släppa. Allra minst till DIF.
:P
483 svar · 11 448 visningar · startad av Dryden · sida 5 av 25
Äntligen! Idag tjuvstartar hockeyns Elitserien säsong 2003/04 med matchen Djurgården - Linköping. Hur går era förhandstips? Om jag ska vara ärlig har jag inte satt mig in så mycket i lagen mer än de rubriker som nämnts i tidningarna. Dock tror jag nog att de två topplagen från föregående säsong, Frölunda och mitt eget lag, Färjestad, kommer att ligga i toppen även i år. Sedan har Modo fått hem nå
Läs frågan i sin helhet →Haa, Norges bästa hockeyspelare vet ju alla vem det är, Per-Åge Skröder!
Och 2:a platsen kommer Hv aldrig släppa. Allra minst till DIF.
:P
BlueSaint skrev:
... inför förhoppningsvis 13.850 på läktarna.
Är det inte i Globen de ska spela? Då kan du nog glömma det där för det är den enda svenska hockeyarena som tar så mycket och där är det ju aldrig fullsatt nu för tiden. ;)
Brynäs ångar vidare. Det blir nog SM-guld i år. :e
Dryden skrev:
BlueSaint skrev:
... inför förhoppningsvis 13.850 på läktarna.
Är det inte i Globen de ska spela? Då kan du nog glömma det där för det är den enda svenska hockeyarena som tar så mycket och där är det ju aldrig fullsatt nu för tiden. ;)
Grrrrrrr... din.... x( ähhhhh... :f
Gah! Pinsamt hur FBK klappade ihop igår. 1-5! Visst, formsvackor i all ära men seriöst. Hoppas de repar sig till matchen i Timrå den 29 januari. Hemresan på 22 mil från Timrå lär bli betydligt skönare med en seger i bagaget. ;)
Dålig inställning av DIF i gårdagens match mot Frölunda :( skärpning mot Brynäs krävs!
BlueSaint skrev:
Dålig inställning av DIF i gårdagens match mot Frölunda :(
...men det var minst sagt en böljande och underhållande match, framförallt i tredje perioden. Fem man i anfall - två-tre av dem orkade tillbaka för att försvara sig. Märkligt att det inte trillade in fler puckar. :)
Jo, men Bjurling och Lundqvist är ju två bra målvakter, det kan vi väl komma överens om? ;) Djurgården visade inget hjärta :(
*hm* Förlust för Leksand med 5-0 mot Färjestad... :( (Nu är Dryden glad!)
Nåja, Det är bara att tåga vidare...
Kämpa Leksand!
Sådärja, där åkte Frölunda på däng mot HV också. :)
En extra tanke till min kollega på jobbet som tog ledigt för att se matchen - tror han är rätt missnöjd nu. Torsk och ingen lön. §e
KimG skrev:
*hm* Förlust för Leksand med 5-0 mot Färjestad... :( (Nu är Dryden glad!)
Skadeglädje #1 :e
Glad? Lättad är nog ett mer riktigt ord just nu! :)
:stefan: skrev:
En extra tanke till min kollega på jobbet som tog ledigt för att se matchen - tror han är rätt missnöjd nu. Torsk och ingen lön. §e
Skadeglädje #2 :e
Underbart att FBK repade sig och tog revanch. Nu finns det ju hopp för bortamatchen mot Timrå den 29:e som jag ska åka och se. ;)
Härligt! Vi lyckades till slut att vända matchen mot Gevalia IF, och tredjeplatsen är åter våran! :D
Men satan då! Fyra ynkliga poäng ner till HV nu efter dagens förlust mot SSK. Dags för FBK att vakna! DIF på torsdag, sänds i Canal+.
Men det var i alla fall kul att Modo vann i Göteborg och tryckte dit Frölunda! Härligt!
Vilken jävla skit match! Förlust med 2-1 mot skåningarna och vi tappar poäng på både HV71 och Linköping. Det här ska definitivt Färjestad få sota för på torsdag x(
5-1, ljuva tider! :e
Å andra sidan är det helt åt helvete att Gnaget tappar en 3-2-ledning i andra till torsk med 4-5... :x
Det ska Oskarshamn få sota för på söndag! ;)
3:e raka vinsten för HV, nu får FBK passa sig för vi kommer smygande :p Bara 4 poäng upp :p
Icebreaker skrev:
3:e raka vinsten för HV, nu får FBK passa sig för vi kommer smygande :p Bara 4 poäng upp :p
:x ;)
Visserligen inte Elitserien.. Men jag hoppas Björklöven klättrar upp från superallsvenskan! 7 poäng lika tillsammans med Piteå! håller tummarna för Löven=)
Gött att HV vann igår och tog ytterligare ett steg närmre serievinsten. Och det var hyfsat bra drag i klacken också, något vi tyvärr inte varit bortskämda med i år.
Imorgon ska vi krossa Färjestad i Globen! :)