webForumDet fria alternativet

Elitserien 2003/04

Sport

483 svar · 11 418 visningar · startad av Dryden · sida 23 av 25

Frågan, av Dryden

Äntligen! Idag tjuvstartar hockeyns Elitserien säsong 2003/04 med matchen Djurgården - Linköping. Hur går era förhandstips? Om jag ska vara ärlig har jag inte satt mig in så mycket i lagen mer än de rubriker som nämnts i tidningarna. Dock tror jag nog att de två topplagen från föregående säsong, Frölunda och mitt eget lag, Färjestad, kommer att ligga i toppen även i år. Sedan har Modo fått hem nå

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Det är den sämsta insats jag någonsin sett FBK göra. x(
Praktfiaskot var det där jävla F14 bytet som de gjorde och som bäddade för HVs 3-0 mål.
Men 5-0 :x
Det finns ingen, absolut ingen i FBK som ska ha kredit för deras insats.
Gratulerar HV till Guldet med en stor jäkla klump i halsen..... :x
För att inte få nån stämpel som dålig förlorare så nämner jag inga dumheter här! §e

5:e raka SM-Finalen för FBK nästa säsosng då sjunger vi än en gång:
GULDET SKA HEM, GULDET SKA HEM, GULDET SKA HEM TILL KARSLTAD IGEN!

Peeer skrev:

m_soderlund skrev:

Liv var helt enkelt duktig att täcka kameran med "armskyddet".

Nja, man såg visserligen inte pucken hela tiden, men man såg tydligt att pucken aldrig var helt över linjen. Det är det viktigaste :)

Pucken var INTE inne så det behöver vi inte nämna mer! ;) :OO

Medlem sedan mars 20025 907 inlägg

filippo skrev:

Bara ni inte vinner så får ni sjunga hur mycket ni vill ;) §e

Medlem sedan juli 2000297 inlägg

"oops"

Peeer skrev:

filippo skrev:

Bara ni inte vinner så får ni sjunga hur mycket ni vill ;) §e

ska ändra lite bara:
GULDET SKALL HEM, GULDET SKALL HEM, GULDET SKALL HEM TILL KARSLTAD IGEN! ;) Kan ju inte förlora tre raka finaler! ;) :OO

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

Grattis HV71!

Filippos tidräkning, baserad på årstiderna kring västkusten...: :)
Höst: Grundserie :bire
Vår: Slutspel :birp
Sommar: Uppehåll.... :l
och nu är det de där jäkla uppehållet, va fasen gör man i mer än 5 månader?

Medlem sedan aug. 20021 975 inlägg

filippo skrev:

Nu följer man fotbollen fram till Elitserien drar igång i september. Sen har man ju dessutom sillyseason att roa sig åt ett tag. ;)

www.farjestadsbk.se skrev:

Nästa match för FBK:
Måndag 2 augusti 14:00
Ispremiär - Säs. 2004/05
Stråssa Arena Center

BlueSaint skrev:

filippo skrev:

Nu följer man fotbollen fram till Elitserien drar igång i september. Sen har man ju dessutom sillyseason att roa sig åt ett tag. ;)

Fotbollen hålller bara på någon månad till, sedan är det ju klart EM: Forza Italia, dom är värda att vinna.
Men här är det hockey, ska bli intressant att se vilka som FBK sopar bort och vilka som ersätter, Prestberg, Hyvönen, och Wallinheimo.
Sedan så tror jag till alla DIF anhängares glädje (????) att Artursson lägger av (hoppas inte). §e

Medlem sedan aug. 20022 027 inlägg

Grattis HV till SM-guldet. Jag tycker att HV vinner rättvist. De vann trots alls serien och Liv storspelade i finalspelet. Klart att de ska vinna då. Nu blir det en lång väntan till elitserien drar igång igen.

Får passa på att välkomna Mora till elitserien också. :)

Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

Okej, jag ska nu försöka sammanfatta det här...

Färjestads BK. SM-silver 2003/04.
Sjunde finalen blev en lång pina för FBK-fans. Allt var frid och fröjd tills man släppte till 3-0-målet. Sånt där är onödigt, sånt där är irriterande och sånt gör att det inte riktigt blir en seger "med flaggan i topp". Men faktum är att det inte är första gången som FBK fjantar till det i byten. Det känns som att det har hänt alldeles för många gånger att man gjort vansinniga byten eller fått sitta av två minuter för att man har en man för mycket på isen. Att man dessutom ser tafatta ut helt utan koncentration gör inte saken bättre och då kommer också brakförlusterna. Det har hänt i finalspelet, i semin och i kvarten och i grundserien i vinter.

Jag har några förslag på vad FBK kan göra för att ta sig ur "krisen". När Tommy Samuelsson nu lämnar klubben så kanske det vore idé att se sig om efter en ny förstetränare. Jag tror inte Bengt-Åke är rätt man att leda laget säsongen 04/05, framförallt med tanke på hur det har sett ut från januari och framåt (med tanke på spelarmaterialet så har man underpresterat något sanslöst). Nästa tips är att faktiskt inte sparka spelare till höger och vänster. Ett tränarbyte kan få spelarna att nytända och det kan mycket väl räcka för att få dem att prestera igen.

Och sist men inte minst:
Grattis HV! Ni vann ett välförtjänst guld och det är bara att lyfta på hatten! Jag är bitter på flera punkter men känslan av att det var ett överlag rättvist resultat gör det hela mycket lättare att svälja. :)

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

Med tanke på hur jäkla dåliga Färjestad var idag så var det inte mer än rätt att HV vann guldet! :l

Skäms fan över dom. En avgörande SM-final så gör man inte ens ett mål och gör missar som t.ex bytet som ledde fram till 3-0. :(

Nej usch, fixa ett nytt backpar så att det finns iallafall två bra backpar, en bra målis, en forward som vet hur man ska bete sig framför motståndarkassen och skymma målvakten och gruffa runt och sist med inte minst, en ny förstetränare som kan prata med sina spelare ordentligt och reagera på matchsituationer innan det är sekunder kvar (andratränaren är ju redan fixad så det behöver vi inte bry oss om ;) )!

*Snyftar lite*

...och jag tänker bannemej behålla mitt FBK-porträtt i några timmar till. Bara för att jag står för att jag är FBK:are och ingen jäkla medgångssupporter. ;)

Medlem sedan juni 200032 967 inlägg

filippo skrev:

Sedan så tror jag till alla DIF anhängares glädje (????) att Artursson lägger av (hoppas inte). §e

Jag hoppas att du har rätt!

- - - - - -

Tyvärr vann inte domarn idag, men nog måste jag säga att HV71 är värdiga SM-guldmedaljöser. Om jag inte missminner mig tog de hem seriesegern också, och då är guldet odiskutabelt.

Grattis HV71 och bibelbältet!

Dryden skrev:

...och jag tänker bannemej behålla mitt FBK-porträtt i några timmar till. Bara för att jag står för att jag är FBK:are och ingen jäkla medgångssupporter. ;)

Bah, gav ju bara förslag på förändringar som behövs för att laget ska bli bättre! ;)

Mika3l skrev:

Bah, gav ju bara förslag på förändringar som behövs för att laget ska bli bättre! ;)

Jag protesterar inte, ;) däremot ska man nog ligga lågt med att sparka spelare hit och dit, bara för sparkandets skull. Men jo, mer aktiv coachning sökes helt klart och några nya friska lirare. Ska bli riktigt intressant att se hur ledningen resonerar. Det finns ju säkerligen ett flertal spelare som de vill prata lite extra med av olika anledningar.

Dryden skrev:

Mika3l skrev:

Jag protesterar inte, ;) däremot ska man nog ligga lågt med att sparka spelare hit och dit, bara för sparkandets skull. Men jo, mer aktiv coachning sökes helt klart och några nya friska lirare. Ska bli riktigt intressant att se hur ledningen resonerar. Det finns ju säkerligen ett flertal spelare som de vill prata lite extra med av olika anledningar.

Exactly my point. ;)

Min logga kommer aldrig att försvinna! :birp En gång FBK alltid FBK!
Förstår hur du känner @anders, jag känner likadant idag! :OO

Medlem sedan aug. 200343 inlägg

SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD SM-GULD

278 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
130 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
142 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
133 ms — ändringar (db)