Mika3l skrev:
Är du nånsin nöjd? :p
Aldrig, men man försöker ju trots allt sträva åt det hållet. ;)
483 svar · 11 418 visningar · startad av Dryden · sida 19 av 25
Äntligen! Idag tjuvstartar hockeyns Elitserien säsong 2003/04 med matchen Djurgården - Linköping. Hur går era förhandstips? Om jag ska vara ärlig har jag inte satt mig in så mycket i lagen mer än de rubriker som nämnts i tidningarna. Dock tror jag nog att de två topplagen från föregående säsong, Frölunda och mitt eget lag, Färjestad, kommer att ligga i toppen även i år. Sedan har Modo fått hem nå
Läs frågan i sin helhet →Mika3l skrev:
Är du nånsin nöjd? :p
Aldrig, men man försöker ju trots allt sträva åt det hållet. ;)
Dryden: Det är exakt därför jag ska dit på lördag så det blir lite liv (var beredd på att få ringa upp mig ;) ). §e
Äh, Jämtin är fostrad i AIK så han är med i nästa match igen. ;)
Skämt åsido, visst är Jämtin en retsticka, men han producerar både assists och mål så det är tragiskt att se att folk hoppas att han ska bli skadad och jublar när det väl händer. Fy fan. :x
Sen att Wallenheimo är så jävla dum att han karvar i klubban för att få den smalare... Fick han assist på det målet? :e
Lugn nu Steffo!
Jag sitter inte och hoppas att Jämtin ska hamna på sjukhus efter någon tackling som Per Ledin satte in på Mika Strömberg. Jag citerar Dryden, något jag kan skriva på själv:
Dryden skrev:
Angående Jämtin så var det ju en klockren tackling. Dels var den laglig, dels satt den rejält hårt och dessutom reser sig Jämtin upp och kan åka ut för delvis egen maskin. Tummen upp!
Spelar man som Jämtin gör så blir man inte populär i andra lag. Spelar man som Jämtin så ser jag gärna att man åker på en propp likt den han fick.
Allt jag väntar på nu är att Dag Larsson gråter ut hos disciplinnämnden....
:stefan: skrev:
Skämt åsido, visst är Jämtin en retsticka, men han producerar både assists och mål så det är tragiskt att se att folk hoppas att han ska bli skadad och jublar när det väl händer. Fy fan. :x
Jag är beredd att ta åt mig delar av det där. För att lindra min egen skuld ;) skrev jag därför också att det var bra att Jämtin klarade sig av isen på delvis egen hand. Dessutom var tacklingen regelrätt och inte heller Jämtin själv lägger sin ilska på Frögren. En bra tackling helt enkelt. Visst, jag klagar inte över att Jämtin blir borta några matcher lika lite som HV-fans hade klagat om man knockat bort Prestberg, Jönsson eller Kalt med en perfekt tackling.
:stefan: skrev:
Sen att Wallenheimo är så jävla dum att han karvar i klubban för att få den smalare.
Nu är jag inte så inne på området men det är tydligen vanligt fenomen bland målvakter att anpassa sin klubba på det sättet, genom att fila på klubbskaftet (?). Dessutom skall modifieringen inte ha inneburit någon större "skada" på klubban (visserligen enligt Aftonbladet som enligt uppgift tittat på klubban). Jag kallar det otur, om inte maximal sådan så jäkligt nära. :l :) Sedan hade ju Ola Wenström i TV4 en egen liten slöjdlektion i rinkside igår kväll. Hurvida hans utlägg stämmer tänker jag inte gå in på. :)
Jaja, jag sa inte att det var en oschysst tackling eller nåt, bara om inställningen... ;)
Hursomhelst såg jag inte matchen i vanlig ordning (förbannade jävla jobb) utan fick förlita mig på P4... :l och nej, det var inte Lasse Grankvist som kommenterade...
Att fila klubbskaft är inget som påverkar klubbans hållbarhet (så länge man inte filar allt för mycket ;) ).
Många spelare gör det, både utespelare och målvakter, däribland jag själv och det har inte hänt något med nån klubba än vad jag vet om iallafall. ;)
Ikväll gäller det bannemej. :o Jämtin är borta resten av veckan. För FBK:s del så är både Hamr och Frögren spelklara efter diverse småskador. Lovande!
3-1 fy fan vad underbart, efter att ha tvivlat på FBK efter tisdagens match så är det nu gôtt igen :birp
Heja Hyvönen! :birp
Bra match idag och precis vad matchserien behöver så att det blir lite spänning. Tror dock att HV fortfarande har lite fördel, i kraft av fler hemmamatcher.
dho skrev:
Bra match idag och precis vad matchserien behöver så att det blir lite spänning. Tror dock att HV fortfarande har lite fördel, i kraft av fler hemmamatcher.
Hemma/Borta spelar nog ingen roll tror jag! :P Eller så får HV fortsätta vinna i Karlstad och FBK i Jönköping = SM-Guld till FBK! Iiiiiiiiiihaaaaaaaaaaa :birp :P §e
Först och främst: UNDERBART! :D :f
FBK inledde starkt i första men efter HV:s powerplay efter fem minuter så började oron att sprida sig här hemma. Inte blev det bättre när de fick 1-0 heller. Men FBK ryckte upp sig och jag tycker att segern var ganska rättvis då FBK tryckte på rejält under perioder i andra och tredje. Dessutom fick man utdelning i två powerplay, mycket viktigt! Friskt vågat av Mårts förresten att plocka Liv när det är nästan fyra minuter kvar men visst, han hade inget att förlora.
Tack Färjestad! 4-1, hål på Liv, mycket bättre fart än i tisdags och jag får sinnesfrid några dagar. Nu blir det, som dho redan påpekat, en jäkla fight tror jag. Vinner FBK på lördag så är det ju en stekhet final! Precis som det ska vara (så länge FBK vinner...)! :e ;)
Dessutom tycker jag att domartrion med Andersson i spetsen skötte sig ypperligt idag! Fler sådana insatser tack! :)
Gott att de inte blev något "Hålla nollan" rekord för Liv, fortfarande en FBKmålis som har det från Guldåret -02 (Gerber). :birp §e
filippo skrev:
Gott att de inte blev något "Hålla nollan" rekord för Liv, fortfarande en FBKmålis som har det från Guldåret -02 (Gerber). :birp §e
Säg inte det, Liv kanske spikar igen i de kommande matcherna. §e
dho skrev:
filippo skrev:
Säg inte det, Liv kanske spikar igen i de kommande matcherna. §e
hehe inte troligt! ;)
GULDET SKA HEM, GULDET SKA HEM, GULDET SKA HEM TILL KARLSTAD IGEN!!!
Underbart gött!!!
:D :D :D
Gissa vem som dessutom har ståplatsbiljett till matchen på lördag. ;) :D
RED: Dryden: Varför ringde du inte när jag ville uttrycka min lycka? :l ;)
Mika3l skrev:
Gissa vem som dessutom har ståplatsbiljett till matchen på lördag. ;) :D
Jag, eftersom du ska ge bort den biljetten du har hemma till mig. :i
Glöm den du, däremot så kan du sno min grannes. ;)
hmmm jo den kan jag ta!
Kanske kikar förbi.... ska upp till Torsby och kika till gamla grannar, nån hockey blir det nog inte denna gång.. :(
filippo skrev:
hmmm jo den kan jag ta!
Kanske kikar förbi.... ska upp till Torsby och kika till gamla grannar, nån hockey blir det nog inte denna gång.. :(
Tveka inte på att stanna över en kebab och ett försök att smita in i arenan. ;)