webForumDet fria alternativet

Elitserien 2003/04

Sport

483 svar · 11 418 visningar · startad av Dryden · sida 16 av 25

Frågan, av Dryden

Äntligen! Idag tjuvstartar hockeyns Elitserien säsong 2003/04 med matchen Djurgården - Linköping. Hur går era förhandstips? Om jag ska vara ärlig har jag inte satt mig in så mycket i lagen mer än de rubriker som nämnts i tidningarna. Dock tror jag nog att de två topplagen från föregående säsong, Frölunda och mitt eget lag, Färjestad, kommer att ligga i toppen även i år. Sedan har Modo fått hem nå

Läs frågan i sin helhet →
Medlem sedan aug. 200218 625 inlägg

59:56 » 1 - 1 FBK, 19. NORDSTRÖM, Peter :D
66.04 » 1 - 2 FBK, 38. JENNI, Marcel :D :D

Okej, att få en ledning spräckt med några få ynka futtiga sekunder kvar må vara hårt men ibland måste det vara rättvist också. Timrå gjorde sitt enda mål när FBK spelade som svagast, i början av första perioden och dessutom i power play och efter det äger ju FBK matchen på det stora hela. Timrå har förvisso flera lägen att avgöra men gör det inte och när de dessutom spelar defensivt i eget power play med mindre än fem minuter kvar i tredje så är det inte mer än rätt att åka på en kvittering heller. Man måste väl vara mer rutinerade än att försöka försvara en 1-0-ledning i en SM-semi? Klantigt.
Sedan så har båda lagen frilägen i sudden innan FBK tillslut fipplar in 2-1. Och jag andades ut. Och det var längesedan jag andades så högt. Tror nog att grannarna hörde det. :e

HV piskar upp Frölunda i Scandinavium och det var ju minst sagt intressant. Såg ju tyvärr inte matchen men det ska bli ett intressant möte på torsdag.

Och just det, i morgon hoppas jag att jag kommer över biljetter till matchen i Timrå på lördag. :)

Medlem sedan nov. 20018 492 inlägg

JAAAAAAAAA!!!!!!!!!!!!!
Vilken härligt härlig seger!!!!
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Medlem sedan juni 2000516 inlägg

Underbar seger för Hv, roligt å inleda med en seger i denna troligtvis tuffa serie mot frölunda. Det är bara 1-0, ny match på torsdag!

Och FLAX-FBK vann också... hmm. :OO

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Maken till röta de där värmlännigarna har... ;)

Däremot trodde jag inte att HV skulle klara av Frölunda borta, dessutom efter att indianskrällena vilat typ en halv säsong efter att de skåpat ut Djurgårn, men hej vad man bedrog sig!
Hörde skapliga vrål från husen runt omkring när målen började trilla in i andra... :e

Biljetter för Timrå - FBK på lördag är nu fixade. Vi ses på TV! :birp

Medlem sedan jan. 20032 850 inlägg

Dryden skrev:

Biljetter för Timrå - FBK på lördag är nu fixade. Vi ses på TV! :birp

Fest blir det när FBKfansen samlas i Västernorrland! ;) Öka nu FBK, Timrå är redan trötta! :birp

Medlem sedan apr. 200015 687 inlägg

Jajabullar, 4-2 mot Bajen och redan ovanför strecket i Kvalserien! :birp

Irriterade mig på att P4 Sjuhärad bröt in mest hela tiden i "riks-P4" igår och babblade om BHCs match (nåt snegäng i Borås som kvalar till allsvenskan), men det roligaste var vem som var publikfavoriten: högerbacken Sergei Fokin! :e

Medlem sedan juni 2000516 inlägg

Ojojojoj! Andreas Jämtin, vilken kille! :D :p :birp

Ojojoj. FBK - vilket lag! :D ;)
2-0. Att åka till Timrå i morgon kan bli ganska roligt. :e

Timrås assisterande tränare är klar och tydlig i sin redogörelse för FBK:s 3-1 mål igår.

- Och deras tredje mål föregicks av en klar misstänkt offside.

:e

1 h kvar till avresan mot Timrå och kanske när vi återvänder ikväll 3-0 i matcher till FBK :birp :P :q

Svenskafans.com skrev:

TIPS: Ett heltänt Timrå kommer att göra allt för en seger och publiken kommer att hjälpa till som aldrig förr. Men det krävs balans i spelet för Färjestad är ett skickligt lag med snabba spelvändningar och slarvar hemmalaget så smäller det direkt. Speciellt som allt fler målskyttar kommit igång i FBK.
Om Timrå ska ta matchen så måste målskyttarna komma igång, det håller inte att göra ett eller två mål mot FBK för Karlstadslaget går sällan mållösa från en match.

Grundtipset är 4-3 till Timrå men det känns som att Färjestad lika gärna kan vinna då formen är stigande och hela pressen ligger på hemmalaget.

hehe lite på ett de kommer bli häftigt!

Mumma! Den bortasegern satt ju riktigt kanonfint! 3-1 i Timrå! Underbart! :D
Nu lutar det ju faktiskt åt att FBK tar hem den här semifinalserien och ja visst har FBK överlag varit det bättre laget. Men jag kan nog också påstå att Timrå har rätt mycket sig själva att skylla eftersom första semifinalen har visat sig vara oerhört viktig. Hade man nu vunnit den så hade läget varit helt annorlunda mot vad det är nu. Det kanske tåls att upprepas?

Jag själv skrev:

...och när de dessutom spelar defensivt i eget power play med mindre än fem minuter kvar i tredje så är det inte mer än rätt att åka på en kvittering heller.

Dryden skrev:

Mumma! Den bortasegern satt ju riktigt kanonfint! 3-1 i Timrå! Underbart! :D
Nu lutar det ju faktiskt åt att FBK tar hem den här semifinalserien och ja visst har FBK överlag varit det bättre laget. Men jag kan nog också påstå att Timrå har rätt mycket sig själva att skylla eftersom första semifinalen har visat sig vara oerhört viktig. Hade man nu vunnit den så hade läget varit helt annorlunda mot vad det är nu. Det kanske tåls att upprepas?

Jag själv skrev:

...och när de dessutom spelar defensivt i eget power play med mindre än fem minuter kvar i tredje så är det inte mer än rätt att åka på en kvittering heller.

Fy fan va jävla viktigt! Nu släpper inte Karlstadgänget detta, vinst på måndag eller onsdag så är Finlen i hamn i år igen! ;)

Läs och njut : Färjestads BK Visst är det kul att vara Färjestadare nu! ;) :P :birp

Medlem sedan nov. 20023 429 inlägg

Men neeej. Lärking är ju så jävla pantad i skallen, vilket i-d-i-o-t :o :x

Medlem sedan maj 20021 141 inlägg

Hihihi. :e

Duva skrev:

Hihihi. :e

Ja, nu fick ni er revansch från både lagets och domarens sida :p x(

Bah. :o
Det här kändes ju nästan lite äckligt, snudd till vidrigt och direkt motbjudande. Jag har ärligt talat jäkligt svårt för Timrå, något som även FBK hade ikväll.

Dryden skrev:

Bah. :o
Det här kändes ju nästan lite äckligt, snudd till vidrigt och direkt motbjudande. Jag har ärligt talat jäkligt svårt för Timrå, något som även FBK hade ikväll.

Men det hade inte Lärking x( x(

257 ms totalt · 4 externa anrop · v20260731065814-full.86ec41c2
128 ms — deklarationer (db)
0 ms — hämta statistik (cache)
126 ms — hämta tråd, inlägg och bilagor (db)
127 ms — ändringar (db)