Det här känns jäkligt tungt :(
Elitserien 2003/04
483 svar · 11 418 visningar · startad av Dryden · sida 11 av 25
Frågan, av Dryden
Äntligen! Idag tjuvstartar hockeyns Elitserien säsong 2003/04 med matchen Djurgården - Linköping. Hur går era förhandstips? Om jag ska vara ärlig har jag inte satt mig in så mycket i lagen mer än de rubriker som nämnts i tidningarna. Dock tror jag nog att de två topplagen från föregående säsong, Frölunda och mitt eget lag, Färjestad, kommer att ligga i toppen även i år. Sedan har Modo fått hem nå
Läs frågan i sin helhet →Kvartsfinalerna är lottade!
Lottningen skrev:
HV71 - Modo
Färjestad - Luleå
Frölunda - Djurgården
Linköping - Timrå
Min spontana reaktion är att HV bör slå Modo, framförallt i en matchserie över sju fighter.
Färjestads sviktande form kanske är ett minne blott då man spelat upp sig rejält de senaste matcherna. Trots förluster så har man efter 2-7-Brynäs-matchen täppt till bakåt och har nu inte ett enda insläppt på två hela matcher. Intressant.
Frölunda och Djurgårdens drabbning. Otippbar ta mig fasen. Frågan är dock om inte Frölunda bör plocka det här som DIF spelade som idag ("...vi spelar som kyss mig i arslet!" som Wikegård så galant uttryckte sig i Canal+ :e). Förmodligen var det nog ett engångsbottennapp så det här blir nog den hetaste matchen, i alla fall i mediabevakningen.
Linköping och Timrå. Pest eller kolera. Hoppas att båda lagen åker i kvarten. ;)
Hoppas på att LHC tar sig till semifinalen, vore underbart.
Ojoj, nu börjas det på riktigt! Och kommande vecka/veckor förvandlas man till en "slutspels-zoombie" där det viktigaste i livet är att vinna, vinna och vinna. Veckan kan delas in i 2 dagar: Sörjedagar och Festdagar.
Weehoo :P
Modo mot HV, som Dryden skrev så tror att det roliga tyvärr tar slut för Modo redan i kvarten. Färjestad borde inte heller ha några problem mot Luleå. Frölunda mot Djurgården ser ut att bli den mest intressanta matchserien. Jag tippar att det blir sju matcher och att Frölunda tar hem det i kraft av hemmafördel. Sedan vore det kul om Timrå tog sig vidare mot Linköping även om det nog blir svårt för dem.
Jag tror att Timrå har god chans mot Linköping med tanke på att Linköping aldrig tidigare varit i ett slutspel, rutin betyder onekligen en hel del i slutspel. Jag tror att Djurgården kan "skrälla" och slå ut Frölunda, men då gäller det att vi får ha alla spelare friska och fria från skador. HV71 vinner mot Modo relativt enkelt, detsamma gäller Färjestad-Luleå, Färjestad slår ut Luleå.
Härliga DIF!
Vi la oss för att få möte indianerna i kvarten. Jonas Johnsson bör nog köra med dubbla skydd under den här kvartsfinalserien.
Slå Oduya, SLÅ!
dho skrev:
Sedan vore det kul om Timrå tog sig vidare mot Linköping även om det nog blir svårt för dem.
LHC har en del gamla rävar så som Thomas Johansson, vi får hoppas på att de bidrar med sin rutin och sänker Timrå, och sedan Frölunda... :e
Skadeglädjen är den enda sanna glädjen har jag hört.
Alltså gläds jag åt gröthalsarnas respass ur Elitserien och att Frölunda tar hem kvarten. :e
Mannen skrev:
dho skrev:
Sedan vore det kul om Timrå tog sig vidare mot Linköping även om det nog blir svårt för dem.
LHC har en del gamla rävar så som Thomas Johansson, vi får hoppas på att de bidrar med sin rutin och sänker Timrå, och sedan Frölunda... :e
Själv så ser jag gärna att något norrlandslag tar sig vidare till semifinal. Jag tror Timrå har störst chans till det, varken Modo eller Luleå tror jag kommer att räcka till i en matchserie över sju matcher.
dho skrev:
Själv så ser jag gärna att något norrlandslag tar sig vidare till semifinal. Jag tror Timrå har störst chans till det, varken Modo eller Luleå tror jag kommer att räcka till i en matchserie över sju matcher.
Vad ska vi ha norrland till? :q
SLUTSPEL!
Winamp slumpar fram Percy Faith - Mucho Gusto, Jämtlandsflaggan är utbytt mot FBK-flaggan som nu vajar i vintervinden ute på balkongen och TV:n har gått på uppvärmning hela dagen. Ja till och med digitalboxen är laddad till max. Förut startade den av sig själv. Bara det säger väl det mesta? Alla vill vara igång inför kvällen! :D :e
Luleå - Färjestad på Canal+. Jag sitter i soffan från och med klockan 18:45. ;)
Re: SLUTSPEL!
Dryden skrev:
Winamp slumpar fram Percy Faith - Mucho Gusto, Jämtlandsflaggan är utbytt mot FBK-flaggan som nu vajar i vintervinden ute på balkongen och TV:n har gått på uppvärmning hela dagen. Ja till och med digitalboxen är laddad till max. Förut startade den av sig själv. Bara det säger väl det mesta? Alla vill vara igång inför kvällen! :D :e
Luleå - Färjestad på Canal+. Jag sitter i soffan från och med klockan 18:45. ;)
Perfa! :D
Hade tänkt att göra likadant, bara det att jag inte har Canal+. ;) :(
Wee, nu gäller det snart :P :birp :D
Själv så kör man en kombination av Canal+, Radiosporten, Webbradion på hockeyligan.se, Text-TV, Internet och SMS. Allt för att inte missa något!
Å just det, Fair Play Band - Hv-Blås spelas högt i stereon :P
Måste nog ladda in en bra "mål-låt" också, typ "den glider in i mål" som man kan spela varje gång hv gör mål. Man kan ju alltid drömma att man är på plats i Kempehallen å inte hemma i soffan :OO
Icebreaker skrev:
Själv så kör man en kombination av Canal+, Radiosporten, ... på hockeyligan.se, ... . Allt för att inte missa något!
Så sant som det är sagt! Målrapporteringen hos Canal+ är inte blixtens barn direkt, ligger ungefär två-fem minuter efter själva målet, så MP3-spelarens radiofunktion med en snäcka i ena örat är ett måste. :)
Jajjemän, nu gäller det. Själv så får jag nöja mig med Radiosporten, men det ska nog gå bra det med. :)
Är det något fel med att använda Elitserie-tråden? ;)
Vilken första omgång!
FBK bjöd på en förstaperiod som jag blev imponerad över, en kass andra period och med rätt mycket tur en tredjeperiod som gav sudden. Och tack Prestberg! Tack! Tack!! :D
DIF - Frölunda. Hoppsan. 6000 pers i Globen får väl anses vara skandal (det var inte fullsatt i Luleå heller) och 1-8 till VF:s fördel! Visst kan det rasa iväg på slutet men... 1-8! Oh my... :o
Modo tog vad det verkade en stabil seger mot HV och det är ju bara till att gratulera! Hoppas de skakar smålänningarna, även om jag har tippat HV som segrare i den matchserien. Jag ser hellre Modo än HV i semi. ;)
Timrå - Linköping. Den matchen som berör mig minst. Jag gillar inget av lagen men 2-1 till Timrå var gissningsvis nödvändigt för dem. ;)
Jaha, då är det väl dags att summera när första omgången är spelad i kvartsfinalen.
Otroligt skönt att Modo vann idag, det tror jag är väldigt viktigt inför fortsättningen och att det framförallt höjde självförtroendet några snäpp hos Modo.
Luleå förlorade, så de har helt klart en ännu brantare uppförsbacke än innan. Men under har ju skett förut. :)
Skönt att man inte håller på Djurgården en kväll som denna, de verkar ju inte ha gjort många rätt under matchen med tanke på hur målsiffrorna sprang iväg. Wikegård lär ju ha skällt uf DIF rejält så kommande matcher lär de nog skärpa till sig.
Skönt också för Timrå att de vann.